Katya Chilly і тихий голос

7 червня 2017 р.

Двадцять років тому юна країна дізналася, що у неї є Голос. І що цей незвичайної сили і дивного діапазону голос належить мініатюрній дівчині з псевдонімом Katya Chilly, яка, вигравши 1-у премію фестивалю «Червона Рута 97» в жанрі поп-музики з небаченим на той час симбіозом кореневої автентики і передової електроніки, одним махом інтегрувала Україну в світовий простір актуальної музики.

Якийсь час Голос звучав на багатотисячних площах українських міст і сценах європейських фестивалів, на «Промені» та Radio BBC, а потім раптом стих. Кілька років тому він став знову чутним вузькому колу посвячених на концертах KATYA CHILLY GROUP (вокал – Katya Chilly, контрабас – Валентин Корнієнко, ударні – Алекс Фантаєв, скрипка – Сергій Охрімчук, ф-но – Максим Сидоренко, бандура – Ярослав Джус, psychedelic guide in traveling to the world of Spirits – Dimitro Zymosis, шакухачі (японська бамбукова флейта) – Ун Рю, фольклорний гурт Рожаниця, кружляння – Anna Whirling, танець – Олександра Бондар feat. Ukrainian Institute of Fashion History) вже в джазовому обрамленні. А цієї весни про своє надбання згадала й вся інша Україна, коли несподівано для багатьох Katya Chilly вирішила взяти участь в телепроекті «Голос країни».

Напередодні концерту KATYA CHILLY GROUP 7 червня в Національній музичній академії України співачка поговорила з Cultprostir про Голос і «Голос», а ще про популярність, ігри і сливи.

 

Katya Chilly

 

 

  • Катю, як ви вибираєте, знаходите пісні для свого репертуару?

Я беру ті пісні, які відгукуються у мене всередині. Ані розумом, ані логікою, тільки ті, на які відгукується серце. Вони можуть бути які завгодно. Можуть бути різні за експресією або взагалі без експресії. Тому що досить багато автентичних українських пісень і пісень інших народів – вони зовсім інші, вони вистроюють вертикальний потік, вони молитовного напрямку. Це радше пісні-знання. Вони досить часто нагадують ландшафт землі, на якій ці пісні народжені. Так що пісні вибираю тільки серцем, тільки чуттєві радари.

 

  • Як виникає музичний супровід до ваших пісень? Це парафія ваших музикантів чи ви самі берете участь в аранжуванні?

У нас дуже цікава, скажу так, комбінація. Нас всіх зібрав намір рухатися в одну сторону. Іноді у мене є відчуття, які інструменти можуть підтримати той чи інший твір, і тоді я позначаю це. Але коли музикант бере на реалізацію і пропускає через себе якийсь твір – це абсолютна свобода. І тут головне – відійти і не заважати. Тому що його інструмент – це його розмова з Богом, і через цю грань може пролитися набагато більше, ніж моє уявлення про цього музиканта і про цей твір. Тому що поруч зі мною на сцені музиканти, які вершать музику. Це люди світу. Вони народжені в Україні, і це велика удача, тому що у нас контакт по серцю і немає мовного бар’єру. Це як сім’я.

 

 

  • Музика, яку ви створюєте і несете людям сьогодні разом з KATYA CHILLY GROUP, разюче відрізняється від тієї, з якою ви починали в 90-х, від тієї, з якою вас дізналася Європа в 2000-х, так само як і від тієї, з якою ви нещодавно голосно нагадали про себе в проекті «Голос країни». Чому? І чи збираєтеся ви звернутися до більш поп-орієнтованого формату на хвилі резонансу від вашої участі в «Голосі»?

У мене зустрічне запитання: ви відрізняєтеся від себе вчорашнього?

 

  • Звичайно.

Без сумніву. Але при цьому щось залишається незмінним. У мене те ж саме. І це не може не відображатися в музиці. Певна Сила повела мене з великої сцени деякий час назад, але ця ж Сила виштовхнула мене туди знову, але в новій якості. Це відповідь на першу частину питання. І як підвідповідь: музика для мене не закінчувалася ніколи, в тому числі й у той проміжок часу, коли багато людей не знали про моє існування. Це був аспект дослідження і внутрішнього зростання. А аспект дослідження і внутрішнього зростання не закінчується ніколи, тому що, якщо це закінчиться, то немає сенсу вже ні в чому. Але прийшов час ділитися.

 

Популярність – це радше ціна, ніж кількість свобод.

 

Що стосується другої частини. «Поп-орієнтований», взагалі «поп» походить від «популярний». Є два різновиди популярності. Одна є початковою метою, її домагаються і завойовують якоюсь ціною. Інша – приходить сама в силу того, що хтось створює щось дуже хороше. Рано чи пізно доводиться платити ціну за популярність і славу. І популярність – це радше ціна, ніж кількість свобод. Якщо ж її взяти, як можливість, то вона стане просто можливістю. Якщо є заради чого нею скористатися, звичайно.

 

Перший вид популярності зазвичай активно пропонується, він агресивний, він видається як єдина існуюча реальність, правильна. Другий вид, він не агресивний, він часто виникає як результат бажання піднести світу якийсь великий подарунок. Який? Про це часто знає тільки саме джерело дуже глибоко всередині. Тому що на словах це описати неможливо, це можна тільки відчути, стикаючись з плодами праці цієї людини або групи людей. Він не видається за єдино існуючу реальність. Це одна з мільйонів реальностей. Але це однозначно подарунки з глибин серця.

 

ГМО пропонується, як єдиний вид реальності.

 

Я можу провести паралелі з фруктами. Зараз є фрукти, які не гниють, вони довго зберігаються, вони красиво виглядають – це фрукти ГМО. Вони не дають сходів, після їх вживання людське тіло через кілька поколінь стерилізується. Але продаючись в супермаркеті в широкому потоці, вони видаються за єдино існуючу реальність, принаймні жителям міст, які не мають вибору і купують просто те, що їм пропонується як єдина існуюча реальність. Слива ГМО. А є триліарди видів дикорослих слив, які мають неповторний смак, аромат, неповторні форми і відтінки кольорів. Так, вони швидко псуються, вони можуть рости в недоступних місцях, але вони мають цілющі властивості, і насититися можна одним плодом. Так ось перший вид популярності – це слива ГМО, другий – це  дин з триліардів видів слив, які зникають з планети Земля. Тому що ГМО пропонується як єдиний вид реальності. Через великі транслятори реальності, через медіа.

У музиці те ж саме, в мистецтві теж саме. У всіх професіях те ж саме. Але оскільки ми є живими істотами, принаймні поки що, у нас є вибір, ким бути – ГМО або одним з триліардів видів дикорослих цілющих плодів. Точно так само ми можемо структурувати реальність, тобто бути або творцями своєї реальності, або рабами тієї реальності, яка насправді, на дуже глибинному рівні знищує щось, що називається життям.

 

 

  • Мабуть, своєю відповіддю ви позбавили сенсу моє наступне питання: хотіли б ви повернути свій рівень популярності зразка кінця 90-х, коли після виграшу 1-ї премії фестивалю «Червона Рута 97» в жанрі поп-музики на площах українських міст вас слухали десятки тисяч людей?

А чому не виникає бажання порівняти те, що відбувається зараз, не з минулим, а з майбутнім? Це лінійний час, це всього лише уявлення, це всього лише ярлики. Є тільки те, що є зараз. А зараз є тільки те, що ви здатні відчути. Що ви відчуваєте, коли читаєте інтерв’ю, що відчуваєте, коли присутні на концерті… І тільки це вибудовує простір варіантів майбутнього. Бо якщо мислити категорією ярликів, які дуже є умовними, це дуже вузька і матрична реальність, вона досить нудна і прогнозована, керована і нецікава. Є тільки зараз.

 

Я перемогла в тій грі, в яку я грала. Я не зрадила себе.

 

Рівень популярності може бути індикатором потрібності. Не завжди. Але первинним є намір. У нас є намір служити. Нашими вміннями. Наші дудочки кінцеві, це потрібно визнавати, це зрозуміло і очевидно. Рівень палітри інструментів теж кінцевий, але абсолютно однозначно, що кожен з музикантів, які вершать музику на сцені, є нескінченними. Єдине, що ми можемо, – це поділитися відчуттям.

 

 

  • Чому ви вирішили взяти участь в проекті «Голос країни» і чому не в форматі KATYA CHILLY GROUP, а в більш доступному широкому загалу форматі?

Я брала участь як представник KATYA CHILLY GROUP. Це була можливість поділитися плодами нашої праці з людьми, до яких ми, можливо, ніколи не доїдемо з концертами. З різних причин. У зв’язку з тим, що люди просто не знають, що є така музика, через те, що іноді немає можливості створити умови, щоб ми приїхали, або недостатньо інформації, щоб зробити так, щоб ми приїхали, або у нас не буде готовності приїхати, тому що є тільки зараз. І це була величезна можливість, і на той момент вона була єдиною можливістю через простір мас-медіа подарувати те, що ми створили. Це дуже важливий момент.

 

  • Що вам дала участь у проекті?

Я багато чому навчилася. Я йшла туди як учень і дуже багато взяла. Я взяла дуже багато від взаємодії з усіма, з ким звело мене життя. Найголовніше, що я винесла з проекту – це готовність брати участь у великій грі, зовнішній.

 

 

  • Ви хотіли перемогти?

Перемога або програш відбуваються всередині. Я перемогла в тій грі, в яку я грала. Я не зрадила себе. Я брала участь не в грі-конкуренції, я брала участь в просторі всіх можливостей і дарувала те, на що здатне моє серце. Я брала участь в проекті в співтворчості з усіма людьми, які працюють через свої інструменти. Це була велика взаємотворчість, взаємодія.

 

Можна прожити дуже цікаве життя, навіть на дуже великих швидкостях, навіть у дуже великому скупченні людей, якщо встигати чути голос всередині.

На першому ефірі, куди я прийшла як гість, я прийняла рішення, що між одним ефіром і такою їх кількістю, яку дасть Господь, я виберу стільки, скільки дасть Господь. І мені здається, що я встигла досить багато.

 

  • Що ви відчули, коли оголосили результати глядацького голосування? Ті 7% – це було як: прикро, зрозуміло, очікувано?

Я була готова до простору всіх можливостей ще до того, як все відбувалося в кожному з турів. Я була готова до будь-якого варіанту. Я тисячу разів померла і тисячу разів народилася ще до того, як прийняла рішення йти на проект. Тому все, що відбувалося далі, я приймала як вчительський простір. Я дуже багато чому навчилася. І це дає мені ресурс рухатися далі. На ресурс можна перетворити абсолютно все. Тому що абсолютно все є нашим досвідом. Досить проаналізувати, щоб все перетворити на силу, щоб рухатися далі, щоб зрозуміти, як що працює, і рухатися далі більш ефективно. Іноді програш корисніший за виграш. Тому що виграш часто розслабляє. А програш змушує працювати. І це не може не надихати, тому що мені цікаво досліджувати, цікаво грати у велику гру, більше, ніж в маленькі, які як матрьошки. Межі й правила треба поважати, це дуже важливо. Це важливо, щоб не пошкодити сам простір цієї гри, щоб відповідати йому і бути в цій грі ефективним.

 

Але найголовніше завдання – не забувати про велику грі, про найбільшу гру: Чому я народжена? Які мої завдання? Скільки у мене часу? Що я можу зараз? Який у мене ресурс? Чому? Заради чого? Що мені дає відчуття радості, дуже сильно глибоко всередині, коли я наодинці сама з собою? Що мені дає відчуття спокою, дуже сильно глибоко всередині, коли я наодинці сама з собою?
І якщо утримувати всередині цей стан спокою, можна прожити дуже цікаве життя, навіть на дуже великих швидкостях, навіть у дуже великому скупченні людей, навіть в умовах дуже інтенсивного руху, якщо встигати чути цей голос всередині. Якщо чути його, тому що він говорить дуже тихо. Це найтихіший голос, який тільки є, але він є завжди. Це найстабільніше, що є у нас у всіх. І коли ми будемо йти, це єдине, що залишиться з нами. Тому дуже круто жити в злагоді з ним. Тоді є можливість прожити в цьому величезному світі, як у великій родині, але піклуючись про цей світ, як про свою сім’ю. І пропонувати цьому світу найцінніше, що у тебе є, як своїм дітям, як своїй сім’ї. Тоді це буде світ не насильства і не страху, це буде світ милосердя, світ безпеки, світ піклування, світ радості.

 

 

 

 

 

Розмовляв Макс Віхоть

 

 

 

Джерело: Культпростір

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити коментар