Тіберіу Діма, голова BASF в Україні: Український ринок зростає швидше за інші

20 вересня 2019 р.

Українські компанії витрачaють менше грошей на капітальні інвестиції. Якщо у першому кварталі цього року вони зросли майже на 18%, то за результатами півріччя – лише на 12%. До того ж, у сільське господарство за шість місяців вклали на 8,6% менше, ніж минулого року. І це не дивно, адже зараз можна купити державні облігації та заробити 18,5% річних, майже не докладаючи зусиль. Але так вважають далеко не всі. Міжнародна компанія BASF, один з найбільших у світі хімічних концернів, навпаки, інвестує у розвиток свого українського бізнесу. Навіщо та у що саме – про це The Page запитало у директора українського підрозділу цього концерну Тіберіу Діма.

 

– Давайте поговоримо про бізнес BASF в Україні. Як складаються справи? Які результати?

– Ми маємо понад 15% зростання за напрямком продажу рішень для сільського господарства. А загалом наше зростання вимірюється двозначною цифрою.

– Як би ви порівняли заробітки вашої компанії в Україні та в інших країнах? Україна зростає тим же темпом, як інші ринки, чи швидше?

– Український ринок зростає швидше за інші. Це якщо говорити взагалі. Звісно, що у різних індустріях та сегментах ситуація відрізняється. Але позитивні зміни в українській економіці очевидні.

– А як би ви пояснили, чому український ринок зростає настільки швидко? Які фактори на це впливають?

– По-перше, тому що економіка розвивається після дуже глибокого падіння, база порівняння дуже низька. А, крім того, Україна дуже влучно розташована з географічної та економічної точок зору, має населення понад 43 млн чоловік. Тут великий потенціал, хороші ресурси, добре освічені люди. От і не дивно, що українська економіка зростає.

– У нас завжди був потенціал, були добре освічені люди. Але, здається, саме останнім часом щось змінилося. Нарешті це починає працювати. Якщо говорити про вашу компанію, як ви це пояснюєте для себе? Чому ми зростаємо так швидко?

– Для нас справа не тільки в тому, що відбувається цього року. Ми стабільно зростаємо з 2014 року. Так, у нас цього року рекордне зростання. Але темпи не надто відрізняються від показників за попередні роки.

Можливо, вплинуло ще й те, що у 2015-2016 роках Україна була у заголовках світових медіа. Це змусило інвесторів звернути увагу на країну. Багато хто тоді казав, що зараз не влучний момент для інвестицій в Україну, адже повернення інвестицій буде кращим в інших країнах. Але вкладення в українські облігації показує, що це дуже цікава інвестиція, яка дала Україні понад $3 млрд. Це дуже велика сума.

– А як щодо вашого бізнесу — вам це теж допомогло?

– Безпосередньо – ні, але це допомогло українській економіці. Це підтримало гривню. Вона значно укріпилася.

– А які сегменти зростають найбільш швидко?

– Цього року ми бачимо зростання на споживчому ринку – особливо у сфері продуктів харчування. Відносно непогане зростання на агроринку. У деяких сегментах, щоправда, цього року зростання помірне. Ми спостерігаємо зростання у будівельній галузі та у виробництві будівельних матеріалів.

– Якщо говорити про вашу стратегію в Україні, то на чому ви зосередитеся у найближчі два-три роки?

– Якщо говорити взагалі, то ми хочемо зберегти лідерство на ринку хімічної продукції. Це наша глобальна стратегія, і це стосується України також. Ми інвестуватимемо у нашу команду, у розвиток стосунків з нашими клієнтами, а також у те, щоб передавати наші знання українським споживачам.

Іноді це називають маркетинговими інвестиціями. Але що ми, насправді, намагаємося робити протягом багатьох років (наприклад, в агросекторі) – це, власне, організація семінарів, тренінгів. Ми запрошуємо фермерів і обговорюємо з ними наші найсучасніші технології та продукти. Показуємо, як робити бізнес більш ефективним, як створювати більше додаткової вартості для себе та для економіки загалом. А для цього ми протягом останніх п’яти років (і цього року теж) виводимо на цей ринок один або два інноваційних хімічних продукти для сільськогосподарського виробництва.

– Ви витрачаєте кошти на освіту фермерів. А що отримуєте від них?

– Ми отримуємо базу клієнтів, які можуть створювати більше доданої вартості. Як результат — розвивається ринок і створюється більше можливостей для того, щоб конкурувати. Власне, у нас з’являється більше лояльних клієнтів – більше клієнтів і більше доданої вартості. Якщо говорити про сільське господарство, то інвестиції на гектар тут значно відстають не тільки від країн Західної Європи, але й від Польщі, Угорщини або Румунії

– А який тут потенціал?

– Український фермер вкладає на гектар приблизно на 50% менше, ніж західноєвропейський. Що добре в Україні – то це дуже родюча земля й погодні умови. Тому, може, й не треба стільки вкладати. Але ми все ж таки бачимо брак інвестицій. Середній врожай пшениці (наскільки я пам’ятаю) складає 3,9 тонн з гектара. Але в інших країнах може бути й 5 тонн, і навіть 6-8 тонн з гектара. Наприклад, у Великобританії. Але й в Україні ми таке бачили кілька років тому — один з наших клієнтів збирав 11 тонн з гектара. Все можливо, якщо рівень інвестицій буде достатнім. Цього року ми знову поб’ємо власний рекорд. Перше півріччя показує, що зростання, яке у нас було протягом останніх п’яти років, продовжується.

 

 

 

 

Розмовляв Андрій Юхименко

 

 

 

Джерело: The Page

Залишити коментар

Filed under "2014-2020"

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s