Джамел Агауа, CEO Viber: Якщо знайдете в Facebook функцію наскрізного шифрування за 10 хвилин, я куплю вам пиво

27 липня 2019 р.

НВ Бізнес поспілкувався з CEO популярного в Україні месенджера Viber про те, навіщо він приїжджав в Україну, про захист даних від спецслужб, інвестиції в стартапи і наймання команди в нашій країні

 

Француз Джамел Агауа став генеральним директором Viber в лютому 2017 року.

У Viber він фокусується на розвитку інноваційних функцій і зростанні глобальної аудиторії мессенджера.

Агауа вже кілька років живе в Кремнієвій долині. До того, як прийти у Viber працював президентом міжнародної компанії-провайдера мобільних рекламних технологій MobPartner.

НВ Бізнес вдалося поспілкуватися з Агауа, коли він був в Україні, незважаючи на його щільний графік, оскільки з Viber в Україні всі хочуть співпрацювати. І не дивно, адже сьогодні Viber найпопулярніший месенджер серед українців.

Голова Viber Джамел Агауа / Фото: НВ

Зростання популярності Viber в Україні багато хто пов’язує з блокуванням російських соцмереж ВКонтакте і Однокласників після введення санкцій РНБО в 2016 році. Велика частина користувачів, які спілкувалися з родичами з Росії, перейшла у Viber.

Голова Viber розповів журналісту НВ Бізнес про те, з ким він зустрічався в Україні, спробував спростувати чутки про те, що спецслужби Росії не мають доступ до даних українських користувачів і пояснив, які стартапи зараз цікаві для компанії.

— Як ми знаємо, ваш приїзд в Україну пов’язаний з розвитком бізнесу на нашому ринку. Ви також зустрічалися з українськими бізнесменами та олігархами, такими як Ігор Коломойський, Рінат Ахметов?

— Я приїхав в Україну, тому що це неймовірна країна і країна, яка дуже важлива для Viber. Це один з тих ринків, де частка користувачів Viber на смартфонах є однією з найвищих. Більше 94% власників смартфонів в Україні — користувачі Viber. Тобто майже у кожного, у кого є смартфон, встановлений Viber.

Ми вирішили розкрити неймовірний потенціал регіону і зміцнити наші відносини зі споживачами і керівниками бізнесу. Ми хочемо побудувати екосистему навколо Viber в Україні, тому я приїхав зустрітися з нашими локальними партнерами з різних секторів: телекомунікації, банки, медіа.

— Чи можете ви назвати цих партнерів?

— Наприклад, Rakuten Viber —- партнер 1+1, який є найбільшим телеканалом в Україні. Як експеримент, ми запустили систему голосування шоу «Голос» за допомогою чат-бота, який створили спеціально для цього шоу. У Viber існує безліч можливостей, щоб привернути українську аудиторію. Ми також зустрілися з представниками телеком-компаній. Наприклад, Київстар. Ми ведемо переговори про можливе спільне партнерство. Також наша команда відвідала кілька банків.

 

— Ви знаєте, що власником телеканалу 1+1 є Ігор Коломойський?

— Так, але я не зустрічався з паном Коломойським.

Ми познайомилися зі співробітниками, які займаються контентом. Ми не беремо участі в політиці. Україна — один зі 190 ринків, де люди користуються Viber. Деякі країни більш-менш стабільні, більш-менш демократичні, більш-менш відкриті. Але ми займаємося бізнесом, а не політикою.

 

Я знаю, що ви працюєте з ПУМБ. Чи будете ви працювати з іншими банками в Україні, можливо, з ПриватБанком?

У нас було безліч переговорів з ПриватБанком, але зараз у нас невелика співпраця. Ми для них створили чат-бот для білінгу та інші сервіси для користувачів.

Ми працюємо з декількома банками і компаніями, які, надають доступ до банківських рахунків, відправляють гроші від користувача до користувача. У Viber ми створили API чат-ботів, тому, наприклад, банки можуть звернутися до нас і використовувати цей API, створювати сервіси у Viber. Оскільки у нас понад 94% покриття в Україні, багато банків і компаній використовують цей канал як найбільш органічний спосіб для зв’язку з покупцями і різного роду банківських операцій.

 

— А як щодо ваших планів в Україні? Хочете зареєструвати власну платіжну систему в Україні?

— Зараз у нас немає ліцензії на це, як в банку. Але ми хочемо розробити екосистему спільно з локальними партнерами. Наша мета полягає в тому, щоб досягти глибшої інтеграції з деякими партнерами і допомагати їм просувати свої послуги через Viber і з Viber, дати їм можливість створювати рішення з взаємодії з їх аудиторією. Ми не плануємо створювати новий банк, новий телеком або нові медіа. Ми вважаємо за краще тут працювати з уже існуючими компаніями і дати нашим локальним партнерам можливості для просування банків, ритейлу, телекомунікацій, медіа та інших бізнесів. В інших країнах ми розвиваємо це спільно з Rakuten (японська корпорація, що володіє Viber— ред.) Наприклад, в Японії Rakuten — це все, що тільки можна уявити — це банк, туристична компанія, ритейл тощо, тому ми просуваємо їх послуги. В Україні у Rakuten поки що немає сервісів, тому ми співпрацюємо з локальними компаніями, щоб допомогти їм просувати свої послуги у Viber.

 

— Чи плануєте ви розвивати тут інші бізнеси, як в Японії?

— Ні. Ми хочемо привнести наше ноу-хау. Наприклад, в Японії ми розробляємо Big Data платформи, штучний інтелект, пошукові системи, але ми не будуємо телекомунікації. Rakuten створив оператора зв’язку, який зараз є найбільш проривною системою зв’язку, готової до 5G. Ми хочемо донести це ноу-хау до локальних партнерів. Наприклад, якщо ми можемо допомогти деяким телеком-компаніям перейти на 5G з меншими інвестиціями — ми з радістю це зробимо. Якщо ми зможемо поліпшити, наприклад, використання нашими локальними партнерами Big Data, або штучного інтелекту для виявлення шахрайства, або підвищити ефективність пошукових систем — ми будемо раді це зробити.

Наші партнери можуть використовувати частину наших технологій. Ми розробили платформу, у нас є аудиторія. Ми говоримо, — дивіться, у нас є ця технологія для Big Data і ця аудиторія. І якщо ми прийдемо до вас, то зможемо допомогти вам поліпшити ваш бізнес в Україні.

 

— Viber найняв одного співробітника спеціально для України, це тільки початок?

— У нас поки що немає повноцінного офісу в Україні. Хоча вже працює перший співробітник — Євген Боднар. Він відповідає за розвиток бізнесу в Україні та створення партнерської екосистеми. Ми шукаємо ще кілька людей, щоб створити команду. У нас є такі команди в інших країнах. Наприклад, в Росії, Сінгапурі, США, Франції, Великій Британії, на Філіппінах. У всіх країнах, де ми плануємо інвестиції — ми інвестуємо в команду людей для підтримки регіону. Ми наймаємо менеджерів з розвитку бізнесу, які будуть вести переговори з партнерами, фахівців з маркетингу, щоб допомогти локалізувати наші повідомлення на місцевих ринках, продакт-менеджерів, які будуть адаптувати функції Viber на локальному рівні. У нас також є менеджери з продажу, якщо ми пропонуємо бізнесу рекламні можливості. Тож всі ці ресурси будуть найматися в Україні. І у нас також буде кілька людей Rakuten Group, для того, щоб Rakuten надав свої технології в Україні.

— Скільки людей будуть працювати в українському офісі?

— Для початку ми думаємо найняти невелику команду з 10-12 осіб.

 

— Ви відкриєте R&D офіс в Україні?
— Можливо, але не в цьому році. У нас є великий R&D центр в Мінську, в Білорусі, в якому працюють більше 120 інженерів. І у Rakuten Group є 120 інженерів в Одесі, які працюють на Rakuten Intelligence. Але якщо ми вирішимо найняти інженерів для Viber, то, найімовірніше, вони будуть працювати в одному офісі в Одесі.

 

— У Росії є правило — якщо ви працюєте в цій країні, то вам потрібно розмістити центр обробки даних в Росії. Як щодо безпеки? Чи можемо ми бути впевнені, що дані українських користувачів у безпеці?

— Закон в Росії стосується користувачів з Росії. Дотримуючись закону, деякі сервери, що відносяться до російських користувачів, розташовані в Росії. Нічиї дані, крім російських, не зберігаються на території Росії. Ні українців, ні французів, ні ліванців. Нікого. Так, до речі — дані — це номер користувача і логи.

Нічиї дані, крім російських, не зберігаються на території Росії. Ні українців, ні французів, ні ліванців. Нікого. Так, до речі — дані — це номер користувача і логи.

Безумовно, Viber — найбезпечніший застосунок на ринку, і дозвольте мені пояснити, чому. Існує один простий спосіб дізнатися, є застосунок безпечним чи ні. За замовчуванням ми застосовуємо наскрізне шифрування. Все, що робиться у Viber — обмін повідомленнями, дзвінки, відправка фотографій, відео, за дефолтом захищено наскрізним шифруванням.

Коли один телефон відправляє повідомлення на інший, половина ключів шифрування знаходиться в першому телефоні. А інша половина у другому. У сервера Viber немає ключів. У нас немає ключів, і ні у кого немає, тому що це неможливо. Коли ми доставляємо повідомлення, ми видаляємо його. Значить, не тільки я, але ніхто не може бачити зміст ваших повідомлень. Навіть якщо хтось зламає наш сервер, він нічого не зможе знайти. Всі доставлені повідомлення будуть видалені. Все недоставлені повідомлення зашифровані і не читаються. Ми робимо це за замовчуванням. Інші застосунки скажуть вам, що вони безпечні, але це не так. Є простий спосіб перевірити. Якщо в застосунку є сервіс, який може отримати доступ до ваших повідомлень через веб-браузер — ви переходите на ноутбук, відкриваєте браузер, вводите пароль і бачите свої повідомлення. Це означає, що цей застосунок не захищений наскрізним шифруванням і може збирати ваші дані.

Ви знаєте, що Facebook десь має функцію наскрізного шифрування? Але якщо ви знайдете її менш ніж за 10 хвилин — я куплю вам пиво. Це так приховано, що ніхто його не шукає. Крім того, Facebook може використовувати дані для комерційних сервісів, і через це почалися всі скандали. Ви можете включати наскрізне шифрування для деяких конфіденційних чатів, а потім відключити його. Але ця функція повинна бути активна за замовчуванням.

 

— А як дані захищені від хакерів?

— Це стосується не тільки російських хакерів. Viber, як і багато інших застосунків, кожен день зазнає різних атак хакерів з усього світу. Ми докладаємо багато зусиль, щоб відбити такі напади. Але що добре у Viber— хакери нічого не знайдуть. У вас не буде скандалу, як ви бачили з Facebook, тому що у нас просто немає доступу до чатів або особистої інформації.

 

— У чому різниця між звичками українських користувачів і користувачами з інших країн?

— 18% українських користувачів дуже активні. Вони використовують Viber для всього — для бізнесу, для друзів, для кохання, для розваги тощо. Це по-перше. По-друге, в Україні багато емігрантів, і для них Viber — другий дім, тому що вони багато спілкуються зі своїми сім’ями.

 

— Яка сфера бізнесу Viber найбільш прибуткова в Україні?

— В Україні багато брендів, які бажають спілкуватися зі своїми клієнтами — це називається бізнес повідомленнями. Це основне джерело доходу Viber в Україні.

Ми зацікавлені в стартапах з технологіями, які є актуальними на найближчі п’ять років. Технології, що забезпечують ще швидшу відправку, отримання та перегляд текстових повідомлень.

 

— Понад 95% українських користувачів мають Viber на своїх смартфонах. У WeChat люди можуть здійснювати покупки, Цукерберг оголосив про запуск нової криптовалюти Libra. Які нові послуги і технології ви можете запропонувати українцям?

— Ми адаптували Viber до української мови, до культурних особливостей. Криптовалюта — це серйозна тема. Rakuten оголосив про свої плани щодо криптовалюти в Японії, і ми плануємо впровадити це в глобальному масштабі. Є деякі юридичні аспекти, тому що регулювання дуже відрізняється в кожній країні. Сьогодні це тільки в Японії, але ми відкриті для ідей запустити криптовалюту в інших країнах, таких як Україна.

— Чи плануєте ви інвестувати в стартапи в Україні?<p “text-align:justify;line-height:normal;mso-pagination:=”” none;border:none;mso-padding-alt:31.0pt=”” 31.0pt=”” 31.0pt;mso-border-shadow:=”” yes”=””> — Так це можливо. У нас є кошти, і ми шукаємо стартапи на їх ранній стадії. По суті, у нас є команда, що займається інноваційними проектами для Viber, і вони вже оцінюють стартапи, які нам цікаві.<p “text-align:justify;line-height:normal;mso-pagination:=”” none;border:none;mso-padding-alt:31.0pt=”” 31.0pt=”” 31.0pt;mso-border-shadow:=”” yes”=””>

— Які саме? Які стартапи можуть зацікавити Viber?<p “text-align:justify;line-height:normal;mso-pagination:=”” none;border:none;mso-padding-alt:31.0pt=”” 31.0pt=”” 31.0pt;mso-border-shadow:=”” yes”=””> — Ми зацікавлені в стартапах з технологіями, які є актуальними на найближчі п’ять років. Технології, що забезпечують ще швидшу відправку, отримання та перегляд текстових повідомлень. І технології, які допомагають людям з різних країн взаємодіяти — переклад, транскрипція, розпізнавання облич і багато чого іншого. Ми шукаємо різні стартапи в цих сферах.

 

— Ви самі використовуєте інші месенджери?

— Тільки Viber. Коли я прийшов у Viber три роки тому, то написав повідомлення всім своїм друзям, родині, що тепер я тільки у Viber. Таким чином я побачив, хто дійсно піклується про мене, і приєднався до мене в застосунку (посміхається). Всі інші програми для повідомлень я зібрав у одній папці (показує телефон —авт.). Бачите? Ось Viber, а тут все інше. І я заходжу туди тільки подивитися, які нові функції у них з’явилися. І все.

 

 

 

 

 

Розмовляв Петро Шевченко

 

 

 

Джерело: НВ

Advertisements

Залишити коментар

Filed under "2014-2020"

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s