Наталія Стрибук, «Україна»: Усі серіали, що виходять в ефір о 21:00, – російськомовні. Це запит каналу

16 липня 2019 р.

Генеральна продюсерка департаменту кіносеріального виробництва каналу «Україна» Наталія Стрибук – про перший досвід копродукції та серіальне виробництво на каналі в цілому

Канал «Україна» знімає близько 80 серіалів на рік. Цього року телеканал вперше працює над копродукційним проєктом з Латвією – 8-серійною драмою про кіднепінг «Маркус». Партнерами у створенні серіалу стала латвійська компанія Helio Media, від української сторони на замовлення каналу працює «Арт територія».

Проєкт став учасником секції «Серіали» 10-го Одеського кінофестивалю, яку заснували чотири роки тому. ОМКФ запровадив цю секцію спільно з медіапартнером, каналом «Україна» та французьким фестивалем серіалів Series Mania, щороку вони разом відбирають її учасників.

На презентації українсько-латвійського серіалу «Маркус» «Детектор медіа» поговорив з генеральною продюсеркою департаменту кіносеріального виробництва каналу «Україна» Наталією Стрибук про досвід копродукції та серіальне виробництво на каналі в цілому:

– Ми показуємо близько тисячі годин серіалів на рік, – розповідає пані Стрибук. – Йдеться не тільки про праймові, а й про серіальний контент загалом. Це – різні жанри: і докуреаліті, і серіали, й офпраймові серіали, і фільми вихідного дня. Вони всі різні, є по 4 серії, є по 100. За рік їх, мабуть, близько 80.

Ви розробляєте ідею, сценарії, проводите кастинг і віддаєте виробництво на аутсорс. Скільки продакшнів паралельно задіяно?

– Усі наші продакшни завжди працюють паралельно. Їх шість: «Українська продакшн студія», Film.ua, Star Media, «Арт територія», Mamas Production, FilmStream, Ivory. І була ще Artforms – новий продакшн Тетяни Гнєдаш.

Звідки отримуєте сценарії в такій кількості? Спочатку з’являється ідея чи ви берете в роботу вже готові?

– Є три шляхи: перший – шукаємо сценарії в авторів, це правда; другий – у нас є сценарний департамент, який розробляє ідею, і потім ми наймаємо тих, хто цю ідею розпише; третій – самі продакшни шукають сценарії та пропонують нам.

Ви практикуєте зйомку пілотної серії чи одразу знімаєте повну версію?

– Якщо йдеться про серіал на кілька сезонів і ми бачимо певну перспективу на кілька років наперед, то знімаємо пілот. Дуже уважно його вивчаємо, робимо фокус-групи й вирішуємо, пускати далі чи ні.

Скільки серіалів відсіюється або закривається за рік?

– Дивлячись на якому етапі. Після пілоту рідко щось відсіюється, ми просто робимо роботу над помилками – заміна сценаристів, акторів, поворотів у сюжеті. Якщо ідея вже прийнята, ми її допрацьовуємо до стану, коли продукт нас буде задовольняти. Чи то на рівні сценарію, чи то на рівні виробництва, режисера, акторів тощо.

Чому канал «Україна» за такої кількості контенту не створює власний продакшн, як це вже зробили декілька інших каналів?

– Економічно вигідніше віддавати виробництво на аутсорс. Це розподіл відповідальності за кінцевий продукт, часто це форма копродакшн-співпраці з виробником, тому тут з будь-якого боку вигідніше.

Скільки україномовних і російськомовних проєктів ви знімаєте у відсотковому співвідношенні?

– Україномовні – це все, що йде до 21:00 за винятком вихідних, де російськомовні 4-серійки потрапляють у квоту й можуть бути.

Чому українсько-латвійський серіал «Маркус», який ви сьогодні презентуєте, знятий російською мовою?

– Він буде йти о 21:00, а все, що в нас іде о 21:00, іде російською. Це закони цього слоту на нашому каналі. Таке замовлення каналу.

Тобто ви не будете його дублювати українською?

– Ні.

У вас є в планах продовжувати співпрацю з Латвією?

– Якщо Helio Media буде не проти. Я би не зупинялася на цьому. У нас є кілька ідей, які можуть бути розписані на декілька територій.

– Ви зазначали, що будете продавати «Маркус» на інші території. Не як формат, а як готовий продукт. Дистрибуцією займатиметься канал «Україна»?

– Канал «Україна» і Helio Media на своїй території.

У кого права на серіал?

– У нас і в Латвії.

Зараз у тренді веб-серіали, короткі форми. Ви ніколи не думали про такий формат?

– Ні, бо наш департамент обслуговує сітку каналу.

А про комедії, скетчкоми тощо?

– Не наш жанр. Для цього у нас в холдингу («Медіа Група Україна» – ДМ) є НЛО TV.

Які тренди в серіальному виробництві з творчої і бізнесової точок зору ви можете виділити у 2019 році?

– Наші глядачі повернулися в бік детективу. І тепер чиста мелодрама, принаймні в довгій формі, вже не буде працювати так, як ще два роки тому. Чотирисерійки – можливо, але навіть у них ми додаємо детективну лінію, інтригу. Нещодавно ми проводили аналітику: навіть наші класичні лояльні глядачки (дорослі) зацікавлені в детективах, мабуть, вертикальних.

***

Нагадаємо, що кінофестиваль триватиме в Одесі з 12 до 20 липня. Стежте за новинами та головними подіями фестивалю на «Детекторі медіа» за тегом ОМКФ-2019.

Фото: канал «Україна»

 

 

 

 

Розмовляла Лілія Зінченко-Апостолова

 

 

 

 

Джерело: Детектор медіа

Advertisements

Залишити коментар

Filed under "2014-2020"

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s