Костянтин Новицький, комерційний директор Cosmonova|net: Доставка сигналу по ІР у 10 разів дешевша за супутник

28 червня 2019 р.

Про перспективи розвитку технології ІР-передачі телевізійного сигналу «Детектору медіа» розказав комерційний директор телекомунікаційної компанії Cosmonova|net Костянтин Новицький.

Доставка телевізійного сигналу через ІР-протокол щороку все активніше розвивається як альтернатива супутниковій передачі даних від телеканалів до провайдерів. У світі ІР-передача сигналу займає 20% ринку, в Україні – 5%. Про це свідчать дані телекомунікаційного оператора Cosmonova|net, презентовані під час конференції «Дні електронних комунікацій».

Cosmonova|net займається технологією ІР і співпрацює з понад 200 українськими та зарубіжними провайдерами, а також медіагрупами та суспільним мовником. Так, для НСТУ компанія реалізувала трансляції Олімпійських ігор у Пхьончхані, фіналу національного відбору «Євробачення-2019», політичного ток-шоу «Зворотний відлік» тощо. А у квітні 2019 року інженери компанії забезпечували доставку сигналу по IP передвиборних дебатів кандидатів у президенти України. Про це, а також про перспективи розвитку цієї технології в Україні в інтерв’ю «Детектору медіа» розказав комерційний директор Cosmonova|net Костянтин Новицький.

Костянтине, які переваги й вади має доставка сигналу по ІР, на відміну від супутника?

– Для телевізійних провайдерів доставка сигналу в IP на даний момент є перспективнішою, оскільки для успішного прийняття ефірного сигналу із супутника оператору необхідне дороге обладнання, а також професійний штат для його обслуговування. Також варто враховувати схильність супутникової технології до впливу погодних умов, беручи до уваги й чіткі прив’язки до регіону мовлення. Щодо IP-доставки погодні умови й регіон мовлення не мають значення.

Для телеканалів IP-трафік коштує значно дешевше супутникової смуги. Слід зазначити також збільшення покриття й аудиторії телеканалу за рахунок зростання кількості прямих договорів з операторами. Також відзначимо якість сигналу: сигнал в IP кращий і стабільніший, ніж сигнал із супутника і Т2. Будь-який телеканал сьогодні з легкістю може налагодити взаємини з цільовим оператором у будь-якій точці земної кулі за рахунок доступності використовуваної технології всього за 24 години.

Які країни лідирують щодо використання для доставки телесигналу ІР? Де, навпаки, він менш розповсюджений і чому?

– Напевно, буде цікаво сказати про причини популярності доставки в IP, точної аналітики в нас немає. Але факторів кілька:

  • покриття та проникнення мережі інтернет;
  • проникнення й розвиток платного ТБ;
  • ступінь впливу держави на масмедіа.

Супутниковій технології набагато більше років, й історично це був основний канал доставки, особливо після відключення аналога. Інтернет – відносно молода технологія, і покриття дуже різниться країнами й континентами. Наприклад, у небагатій Африці супутник – це основний канал, який буде тримати свої позиції ще якийсь час.

Країни, в яких телеканали є рупором уряду, роблять усе, щоби покрити максимально велику кількість домогосподарств безкоштовно, і, звісно, це завдання легше виконати за допомогою супутника.

Там, де є комерційна складова й орієнтованість на швидкість, якість, ціну доставки, резервування, – там перемагає IP.

Яка вартість доставки сигналу по ІР порівняно із супутником на українському ринку?

– Якщо говорити про вартість – доставка сигналу по ІР десь більш ніж у 10 разів дешевша за супутник.

Що може дати технологія ІР після кодування супутникового сигналу телеканалів медіагруп?

– Безсумнівно, відбудеться перерозподіл великої майже 4-мільйонної частки домогосподарств, для яких супутник був основним. Цей сегмент стане платним і, звісно, в рази скоротиться, але разом із цим він принесе гроші медіагрупам, і вони зможуть розвивати свою галузь. IP, як я вже зазначав, лише виграє, і це ніяк не пов’язано з кодуванням, просто настали зміни для сегменту домогосподарств, що дивилися супутник безкоштовно. Можливо, якась частина телеканалів піде із супутника в IP.

Медіагрупи залишаться на супутнику, для середніх і дрібних телеканалів буде вибір мовити безкоштовно й дотувати супутник або піти в IP – думаю, вибір очевидний. Можливо, кількість супутникових антен зменшиться після кодування. Людям доведеться купити новий сеттопбокс або залишитися на російських каналах, і це теж вибір.

З якими кабельними провайдерами ви працюєте?

– На ТВ-платформі Cosmonova|net на даний момент працюють більше ніж 200 українських і міжнародних провайдерів різного рівня. Зокрема, ОТТ-платформи, кабельні оператори й оператори IPTV.

Як українські канали ставляться до сигналу по ІР? І які вони мають застереження?

– Телеканали використовують технологію все ширше. На даний момент Cosmonova|net співпрацює практично із сотнею телеканалів, і кількість продовжує збільшуватися. Декілька років тому лунали сумніви щодо стабільності роботи рішення, оскільки інтернет завжди вважався «нестабільним» середовищем. Сьогодні, зокрема завдяки нашим фахівцям, цей міф зруйновано.

З якими каналами ви працюєте щодо доставки сигналу по IP?

– Як ми згадували вище, сьогодні це практично сотня телеканалів, серед яких представники найбільших медіагруп. На платформі зосереджені різні канали: загальноукраїнські, спортивні, телеканали новин, дитячі, музичні, кіно…

Як ви співпрацюєте із Суспільним мовником?

– Із Суспільним мовником ми співпрацюємо не перший рік. Cаме завдяки співпраці «UA:Першого» і Cosmonova|net у 2018 році історія Суспільного продовжила свій перебіг у HD-якості. У межах технічного експерименту вперше в Україні фахівцями було успішно сформовано HD-трансляцію міжнародного конкурсу «Євробачення-2018» на телеканалі «UA:Перший» зі стереозвуком.

Також у межах співпраці з НСТУ компанія Cosmonova|net (у форматі Full HD), зокрема, реалізувала: трансляцію Олімпійських ігор у Пхьончхані, чемпіонат Європи з легкої атлетики, трансляцію Кубку світу з біатлону 2018/19, півфіналів і фіналу національного відбору «Євробачення-2019», політичного ток-шоу «Зворотний відлік», чемпіонату з футболу U20 і багато іншого.

Розкажіть кілька кейсів спецпроектів, над якими працювала Cosmonova|net.

– У 2019-му інженери компанії реалізували забезпечення доставки технічного сигналу в IP подій передвиборних дебатів кандидатів у президенти України одночасно для декількох замовників. Доставка сигналу відбувалася від локації студії Прямого каналу на локації ЦВК, МЗС, Софіївській та Михайлівській площах (головні сцени включення).

Крім того, цього року в нас була плідна співпраця над онлайн-трансляціями подій від замовників InvaMedia, які організовують великі спортивні змагання серед людей з обмеженими можливостями.

Сигнал таких спецпроектів для провайдерів безкоштовний чи ні?

– Зазвичай для операторів сигнал безкоштовний. Але все залежить від домовленостей і цілей правовласника.

Ви працюєте лише з HD чи маєте ще й проекти у 4К? (В Україні з цією технологією працюють, приміром, телеканали групи «Наше».) Якою ви бачите перспективу цієї технології?

– Маємо і проекти 4К, але наразі це одиничні проекти. Технологія нова і просувається виробником телевізорів. Ще не велика кількість моделей підтримує 4К, також для розвитку треба мати достатню кількість адаптованого контенту і готовність мереж. Ми вже бачили, що не злетіла технологія 3D. Час покаже. Поки наші головні канали тільки переходять на HD.

Яка ваша мета до кінця року?

– Cosmonova|net має багато напрямів. Якщо говорити про напрям доставки, плануємо залучити на нашу ТВ-платформу ще більше телеканалів і операторів, зробити їхню взаємодію максимально легкою. Саме тому наша ТВ-платформа має назву Content in One Click («Контент в один клік»).Компанія планує значно розширити мережу провайдерів. Сьогодні ми будуємо систему моніторингу сигналу, яка дає можливість у реальному часі контролювати максимум показників доставки як на стороні каналу, так і на стороні оператора.

Якщо зараз в Україні ІР-доставка займає 5% ринку доставки сигналу, як може змінитися ця цифра за рік?

– За цей рік, мабуть, багато не зміниться, але буде закладена основа на майбутні три роки.

 

 

 

 

Розмовляла Наталія Данькова

 

 

 

 

Джерело: Детектор медіа

 

Advertisements

Залишити коментар

Filed under "2014-2020"

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s