Онно Зонневельд, SES Astra: Кількість абонентів супутникових операторів зростатиме за рахунок HD

17 квітня 2019 р.

Голова представництва SES Astra AB в Україні та країнах СНД – про пріоритети SES в Україні, тестування сигналу медіагруп у HD і про готовність надавати послуги для авіаліній, МНС та СБУ.

У 2018 році в Україні супутниковим телебаченням користувалися 34% телевізійних домогосподарств, тобто 4,5 мільйона. Про це йдеться в дослідженні Satellite Monitor компанії SES.

За даними цього ж дослідження, іншими типами прийому телевізійного сигналу українці користуються менше: кабель – 31% (4,2 млн домогосподарств), ефір – 31% (4,2 млн), IPTV – 4% (0,49 млн). Слід зазначити, що інформація по ефірному мовленню вказана до відключення аналогового ефірного сигналу.

За даними SES, із 2013 по 2018 рік найбільше зростання демонструє саме супутникове мовлення та IPTV, а от кабель та ефірне телебачення втрачає свої позиції. Про це свідчать, до речі, й дані установчого дослідження телевізійної аудиторії, яке проводиться на замовлення Індустріального телевізійного комітету. Ці цифри відповідають і тенденціям у Європі та світі, де, за даними Satellite Monitor, супутник переважає інші сигнали зв’язку.

А от ОТТ, хоч і зростає, але, на думку представників SES, не замінить інших способів доставки сигналу. Адже абоненти наразі сприймають ОТТ лише як додаткову послугу до лінійного телебачення. Про це свідчать дані дослідження SatelliteMonitor у Європі.

За словами провідного аналітика з досліджень ринку та розвитку бізнесу SES Рікардо Топхема, на сьогодні у Європі та світі супутник випереджає інші типи прийому завдяки HD-мовленню. Так, у Європі 40,3% HDTV-домогосподарств користуються супутником. Тоді як у кабелі, ефірі та IPTV ця частка значно нижча.

В Україні супутникова доставка HD-контенту теж зростає. Так, за два останні роки кількість HDTV-домогосподарств збільшилась удвічі з 0,7 млн у 2016 році до 1,3 млн у 2018 році.

Рікардо Топхем

Утім, за словами голови представництва SES Astra AB в Україні та країнах СНД Онно Зонневельда, в Україні запуск HD відбувається досить повільно через невелику кількість каналів, які готові до мовлення у високій чіткості. «Але люди готові платити за HD. Потенціал величезний! Пузатийтелевізор зараз купити досить складно», – додав він.

На його думку, кількість абонентів супутникових операторів зростатиме саме за рахунок тих, хто захоче дивитись HD. Адже наразі контент у такій якості відсутній в аналоговому кабелі та ефірі. Залишається супутник, IPTV та цифровий кабель. Перший спосіб доставки, на думку пана Зонневельда, має найбільше перспектив. Особливо після кодування українських каналів на супутнику, яке, на його думку, найімовірніше відбудеться після виборчих кампаній у листопаді 2019-го або вже після новорічних свят у січні 2020 року.

Після кодування на супутнику пан Зонневельд прогнозує, що в платний сегмент перейде до одного мільйона домогосподарств. «Якщо розвивати цей бізнес правильно, межа – це 1,2 млн домогосподарств. Думаю, 700-800 тисяч – це також будуть дуже хороші цифри для України», – сказав він.

Детальніше про пріоритети SES в Україні, тестування медіагруп у HD і про готовність надавати послуги для авіаліній, МНС та СБУ Онно Зонневельд розказав, відповідаючи на запитання «Детектора медіа».

Онно Зонневельд

Онно, які пріоритети на 2019 рік у SES в Україні?

– Тренд, який ми зараз вважаємо дуже потрібним та корисним, – це HD-мовлення. В Україні 47% домогосподарств можуть приймати HD. У цьому сегменті є великий потенціал, і він щороку зростає. Зараз дуже складно купити телевізор не HD. За кілька років кількість телевізорів, здатних приймати канали у високій якості, зросте до 50-70%. Тому зараз має з’явитись і контент HD-якості.

Кодування на супутнику дасть великий стимул для платного телебачення. А це у свою чергу сприятиме появі HD-телеканалів. Тому що з’являється інструмент монетизації цього контенту. Рекламодавець не буде платити дорожче за рекламу в HD, ніж у SD. Але кабельні та IPTV-оператори вже готові платити дорожче за HD-контент.

Наскільки дорожче?

– Буде на 30-40%. Або вже є.

Медіагрупи планують перехід основних версій на HDна 2020 рік після кодування. Наскільки ці дати реальні?

– Думаю після кодування це стає цілком реальним. Тоді сигнал медіагруп із супутника буде використовуватися вже не для мовлення, а для доставки сигналу до операторів чи абонентів платного супутникового телебачення. Тоді медіагрупи можуть переходити на інший тип сигналу. Ступінь стиснення, яку вони можуть використовувати, буде більш ефективною. Відповідно, ємність, яка звільниться без додаткових затрат, може використовуватися для HD. Але, звісно, основні витрати підуть на контент у високій якості. Швидше за все медіагрупам доведеться вкладати в переобладнання.

Але ж медіагрупи запевняють, що й зараз уже створюють контент у HD-якості. Вони мають проблему лише зі старим контентом.

– Не тільки. Адже канали знімають у HD, але деякі з них при монтуванні конвертують відео знову в SD. Тобто відео високої якості вони не використовують через те, що монтажки працюють у SD.

У всіх медіагруп така ситуація?

– Ні. Частина каналів уже цілком готові переходити. Але не всі медіагрупи. Крім переобладнання їм потрібно також придбати додаткові права на контент.

Тобто зараз вони купують права на іноземний контент лише для SD?

– Так, звісно. Наприклад, продукція Disney має одну ціну для SD і зовсім іншу для HD.

Цього року група «1+1 медіа» тестувала свої канали на супутнику SESв HD

– І «Медіа Група Україна». Три їхні канали також присутні на нашому супутнику.

Крім «України» що вони ще тестують? («Футболи» в них уже давно виходять в HD.)

– НЛО-ТВ.

А ще один?

– Будуть іще мовники.

Можливо, це новинний канал?

– Усе може бути, але щоб про щось заявляти, спершу потрібно підписати документи.

А з групи «1+1 медіа» крім каналу «1+1» які мовники тестуються у вас?

– «2+2» і ТЕТ. Вони вже мовлять у HD з нашого супутника.

Які результати цього експерименту?

– Якщо чесно, зараз ми не маємо таких даних. Тому що телевізійна панель їх окремо не міряє. Сподіваюся, група «1+1 медіа» отримала багато листів від вдячних глядачів.

Чи маєте домовленості щодо мовлення у HD з «Інтером» та StarLightMedia?

– Поки що ми не маємо таких домовленостей.

Нещодавно було повідомлення про зростання доходів компанії SES у 2018 році (дохід зріс до 2 млрд 10,3 млн євро, а чистий дохід склав 292,4 млн євро). Які інвестиції ви плануєте цього року вкладати в розвиток компанії в Україні? На що йтимуть ці інвестиції? Які проекти стануть пріоритетними?

– В Україні ми маємо станцію, з якої піднімаємо сигнал телеканалів на супутник. Ми постійно вкладаємо інвестиції й оновлюємо нашу станцію.

Що включає в себе модернізація?

– Ми змінюємо обладнання постійно, не чекаючи, доки воно зламається. Ми змінюємо обладнання кожні 5 років. Завдяки сучасному обладнанню ми можемо покращити якісь картинки. Тому всі інвестиції в Україну йдуть саме на це.

Чи заробляє SES в Україні і наскільки ці кошти співмірні з вкладеними інвестиціями?

– Україна для нас уже давно досить привабливий ринок. Український ринок продовжує зростати. Але, звісно, тут є свої труднощі, бо в телеканалів не завжди все добре. У 2014 році був повний крах рекламного ринку. І, звісно, у фінансовому плані в каналів досить складна ситуація. Але ми тут з 2000 року, і ми не підемо з цього ринку. Ми тут і будемо зростати з нашими клієнтами.

Щодо прибутку мені складно назвати цифри. Але це прибутковий для нас ринок. Це не Німеччина чи Велика Британія, але цілком цікавий ринок. Торік ми робили дуже суттєві вкладення у переобладнання станції на Подолі. Цього року вкладень буде менше. Але ми купуємо нові мультиплексори.

З огляду на досвід SES, на які європейські ринки найбільше подібна ситуація в Україні?

– В Україні ми маємо 12 транспондерів (приймально-передавальні пристрої). Для порівняння: для країн Балтії у нас 4 траспондери, для Балкан – 6 транспондерів. Тому це досить солідний ринок для нас. Подальший розвиток я бачу в розвитку HD-мовлення та платного телебачення.

Наскільки в Україні може зрости частка абонентів, які будуть користуватися супутниковим мовленням саме заради HD?

– Для HD немає можливостей для мовлення через аналоговий кабель та аналоговий ефір (який уже частково відключили).

У цифровому ефірі потенційно може з’явитися лише 10 каналів у HD.

– Залишається цифровий кабель. Але для його модернізації потрібні досить суттєві вкладення. А в основному HD буде на супутнику та в IPTV.

Ваше дослідження Satellite Monitor свідчить про найстрімкіший сегмент зростання інтернет-телебачення. Які ваші плани щодо співпраці в Україні із сегментом IPTV та ОТТ?

– Ми вже надаємо послуги для провайдерів IPTV. Багато хто з них бере канали із супутника. Але не всі: у Києві частину каналів беруть із супутника, а частину – з телевежі на Дорогожицькій. Так само робить «Воля-кабель»: частину бере напряму, а частину – з телевежі. Думаю, не більше 10-15% провайдерів беруть сигнал напряму, а решта – через супутник.

А щодо ОТТ ми граємо маленьку роль. Лінійні телеканали можна піднімати через супутник, ОТТ-оператори вже так роблять, а відео на замовлення (VOD) майже неможливо надавати із супутника. Один епізод для одного клієнта – це дуже дорого.

Ви говорили про те, що в супутникових операторів є можливість для співпраці не лише з телевізійним контентом. Які послуги компанії SES ви б хотіли розповсюдити на українському ринку?

– До прикладу, ми могли б надавати інтернет-послуги для українських авіаліній. А також послуги для МНС та СБУ. Поки що ми це не змогли втілити, тому що силовики в Україні працювали за іншими стандартами та з іншими технологіями. Але з 2014 року у країні багато що змінилось. І тепер Україна переходить на стандарти НАТО. І, відповідно, буде затребувано більше супутникових послуг. Раніше генерал міг телефонувати прапорщику по мобільному, але зараз, певно, так не можна буде, і на безпеку звертатимуть більше уваги. Тому буде певна можливість використання супутника для силових структур.

У яких країнах ви надаєте послуги для силових структур?

– У США. Наші співвласники – люксембурзька компанія, яка надає саме такі послуги для державних структур європейських країн та інших партнерів НАТО.

Довідка:

SES є світовим оператором супутникового зв’язку з більш ніж 70 супутниками на двох різних орбітах: геостаціонарній та середній навколоземній орбіті. SES надає клієнтам глобальну доставку відео та послуги передачі даних за допомогою двох бізнес-одиниць: SESVideo і SESNetworks. SESVideo охоплює понад 355 мільйонів телевізійних домогосподарств через DirecttoHome (DTH) платформи, кабельні, наземні та IP-мережі в усьому світі.

Фото спікерів надано прес-офісом представницвта SES в Україні; слайди взято з презентації

 

 

 

Розмовляла Наталія Данькова

 

 

 

 

Джерело: Детектор медіа

Advertisements

Залишити коментар

Filed under "2014-2020"

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s