Вікторія Луценко, голова Ашану: Супермаркет стане місцем, куди люди будуть ходити за розвагами, а не по хліб

30 липня 2018 р.

Генеральний директор Ашан Рітейл Україна розповіла про відмінності українського ринку від французького і угорського, про нові стратегії залучення споживачів до супермаркету, а також про те, коли в Україну прийде цифрова епоха.

Доходи українців останнім часом поступово збільшуються. Так, за даними Держстату, тільки за перший квартал цього року середня заробітна плата зросла приблизно на 670 грн, майже до 8,4 тис. грн.

Зростання звичайно не дуже великие, але цього достатньо для збільшення витрат на їжу і повсякденні речі. Зокрема, за рахунок цього в першому кварталі поточного року товарообіг виріс на 7,6%. І це в свою чергу спонукало мережі до більш жорсткої конкуренції.

Тепер рітейлерам доводиться вигадувати різні стратегії, щоб переконати споживача зайти саме в їхній магазин або супермаркет. А деякі впевнені, що низькі ціни з часом підуть з ринку. Але поки що низька вартість залишається вагомим чинником на ринку.

Великі перспективи мережі супермаркетів вбачають і в розвитку електронної комерції. Передбачається, що це дозволить розширити коло лояльних покупців, у яких немає часу на шопінг.

Крім того, рітейлери стверджують, що ринок почав оживати після 2014 року, а разом з цим і пожвавилися апетити на товари вищої якості.

Генеральний директор Ашан Рітейл Україна Вікторія Луценко розповіла НВ Бізнес, коли в Україні почнеться бум електронної комерції і припиняться цінові війни між супермаркетами.

– Ви приїхали в Україну, попрацювавши до цього в Угорщині, а також деякий час у Франції. Чим наш ринок відрізняється від французького й угорського?

– В Угорщині зараз асортимент товарів в магазинах набагато, майже вдвічі ширше, ніж в Україні. Там більше дорогих товарів на полицях. Останній рік в Україні ситуація змінилася на краще. Стабілізувалася зарплата, трохи виросли пенсії і стипендії. Це знову вплинуло на споживання, яке збільшилося. Мало того виріс попит на більш якісні товари. Думаю, в подальшому ця тенденція буде тільки набирати обертів.

Недостатньо вже просто продавати товар клієнту. У нас відчуття, що ми втрачаємо час, коли робимо так.

– Ви говорите, що клієнти стали багатшими. Що дає вам підстави так вважати?

– Я не кажу, що люди стали багатшими, але кажу, що вони стали більш вимогливим до якості продукції і уважніше до свого здоров’я, споживчих товарів. Навіть на відкритті нашого нового гіпермаркету перший клієнт, який прийшов до мене, запитав, чи є у нас французький сир, а також товари дуже якісних і недешевих марок.

– До речі щодо нового торгового центру. Ви вважаєте нормальним в Україні будувати подібні об’єкти?

– Це концептуально новий магазин. Де ми будемо тестувати найсміливіші та інноваційні рішення, над якими давно працюємо. Тут вже продаються фермерські продукти, присутні фуд-зони, коптильня, тандир, кулінарія, суші-бар, два кафе і ще багато чого.

Перш за все для України зараз важливі різні формати. Україна, як і інші країни, повинна бути мультиформатною. Повинні бути і гіпермаркети, і супермаркети, і маленькі магазини.

– Так, а що власне дасть формат вашого гіпермаркету?

– Це те, що буде, наприклад, відрізняти нас від конкурентів. Зараз вже недостатньо просто продавати товар. Клієнт, буде чим далі, тим частіше шукати не тільки товари, але і послуги. І ми повинні відрізнятися в сфері надання послуг.

Бути продавцем через деякий час вже буде недостатньо. Через 10 років, я думаю, що супермаркет буде місцем, куди люди хочуть прийти провести час. Де можуть просто розважитися і заразом купити те, що їм треба

– Я йду в магазин, щоб купити хліб. Навіщо мені послуги?

– Ви поки йдете в магазин просто купити хліба. Але вже через кілька років ви туди ходити просто за хлібом не будете. Дана тенденція вже спостерігається і у нас і в інших країнах Європи – у людей менше часу і вони хочуть витрачати його не на те, щоб купувати хліб, а на приємні розваги з родиною та близькими. Створення саме такого концепту гіпермаркету є нашою метою. Ми хочемо, щоб наші гіпермаркети через деякий час перетворилися саме на такі центри. І поки хтось один робить покупки, інші члени сім’ї можуть грати, тестувати, брати участь в дегустаціях. Зрештою якщо йдеться про жінок, то нанести макіяж або побувати у косметолога.

Бум електронної комерції давно трапився в Америці, в Китаї і прийшов до Європи.

– А ці ідеї вже реалізовані хоч десь?

– В Україні поки ніхто нічого подібного не робив. Ми вивчаємо інтереси клієнтів, щоб зрозуміти, як це буде працювати. Можна стверджувати, що клієнти всюди схожі, але все-таки дуже важливо дивитися на історію країни, на якому рівні ця країна, якій споживач, який заробіток у клієнтів, наскільки вони відкриті до новинок.

– Ви сказали, що 3 роки тому почалося зміна підходу або концепції вашого бізнесу. А чому так сталося?

– Недостатньо вже просто продавати товар клієнту. У нас відчуття, що ми втрачаємо час, коли робимо так. А час – це гроші. І тому всі великі магазини повинні думати про те, як бути ближче до клієнтів, перетворюватися з дистриб’юторів на комерсантів.

– Ви ще говорили про те, що зараз люди люблять інтернет-комерцію. Скоро прийде до того, що хліб будуть привозити додому, не потрібно буде нікуди ходити. Як ви готуєтеся до цієї електронної епохи?

– Ми вже здійснюємо доставку товарів додому і будемо розширювати онлайн сервіси. Бум електронної комерції давно трапився в Америці, в Китаї і прийшов до Європи. Розуміючи, що за цим майбутнє, Ашан в Китаї почав співпрацю з Алібаба. Проте наявність електронної комерції не скасовує бажання людей помацати, понюхати, спробувати, проконсультуватися. Звідси необхідність мати фізичні точки продажів і шоу-руми.

– Яка у вас сьогодні першочергова мета, на що ви робите ставку?

– Для нас дуже важливо знайти нашу основну відмінну рису, щоб виділятися на ринку якістю, щоб клієнти приходили саме до нас. Основне, створити відмінність, знайти свою нішу.

– Навіщо?

– Дуже просто: щоб клієнт, думаючи про класний сир або копченого лосося згадував саме наш магазин. І приїздив сюди.

– Чому обов’язково конкурувати якістю? Можна конкурувати ціною що ви власне і робили…

– Цінові війни в супермаркетах в Україні вже найближчим часом припиняться. Таке пережили всі країни, в яких я працювала. Через деякий час ситуація завжди стабілізується, вона не може тривати вічно. Рано чи пізно все починають розуміти, що за екстремально низькою ціною стоїть така ж екстремально низька якість.

Найголовніше створити свій бренд. Щоб клієнти зрозуміли, що саме ми хочемо робити, який меседж донести їм. І в той момент, коли вони це відчують і зрозуміють, тоді й цінові війни вичерпають себе.

 

 

 

 

Розмовляли Наталя Штука, Андрій Юхименко

Advertisements

Залишити коментар

Filed under "2014-2020"

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s