Сиріл Телінж, творець косметичної марки: Влада на ринку переходить до споживача

15 травня 2018 р.

Творець відомої косметичної марки Novexpert  розповів, як запустити косметичний стартап з новим підходом, вижити і добитися успіхів на перенасиченому агресивному ринку.

За останній рік на парфюмерно-косметичному ринку України з’являється все більше нових марок. Одна з них – французький стартап Novexpert.

Компанією керують не маркетологи, а дослідники, тому ціноутворення залежить від складу продукту, а не від упаковки або реклами, що вже викликає подив.

Як вдалося розкрутити такий незвичний для косметичного ринку проект, НВ Бізнес розповів CEO і засновник Novexpert Сиріл Телінж.

— Ви працювали на великі компанії, робили цікаві продукти, отримували хороші гроші. Навіщо вам знадобився власний бренд?

— Все просто, ви будете дуже здивовані, оскільки це не ділова відповідь. Двадцять років тому ми з колегами створили свою дослідницьку лабораторію тільки тому, що нам не подобався бізнес. На нашу думку, бізнес робить людей дуже агресивними, вони думають тільки про гроші, довгострокові та короткострокові прибутки. Як би наївно це не виглядало, але ми хотіли створити власний світ, в якому прибуток – це необхідність, а не мета. Наприклад, в нашій компанії ми не вважаємо, що повинні рости. Навіть круто, що компанія залишається такою ж, як була. Для нас першочергова мета – захистити себе від агресивності бізнесу. Це звучить дивно, але зараз це супермодно. Ми ж придумали це 20 років тому.

— Яким чином ви захищаєте компанію на такому досить агресивному ринку?

— У нас специфічні правила. По-перше, 40-50% співробітників можуть працювати на дому. По-друге, ми приймаємо рішення голосуванням. По-третє, якщо ми отримуємо прибуток, ми його ділимо не тільки серед засновників та інвесторів, а серед всіх співробітників, причому порівну – кожному дістанеться однакова сума, будь то начальник чи прибиральниця. Ще ми не хочемо ставати великою компанією. В такому випадку буде складно зберегти ці принципи і хорошу атмосферу. Якщо у нас буде більше ста співробітників, то я піду з компанії, не залежно від того, що я її засновник.

— Ви стверджуєте, що вам вдалося побудувати бізнес з людським обличчям. І як же?

— Ми хочемо мати право говорити людям ні. Наприклад, деяким роздрібним мережам, з якими не будемо співпрацювати через те, що з ними не вийде налагодити справжні людські відносини. З великим покупцем можливі виключно агресивні відносини в дусі «бізнес – це бізнес». З іншого боку, за такий вибір потрібно платити, і кожна твоя відмова може вплинути на твою справу. Ми багато працюємо, оскільки хочемо зберегти нашу свободу.

— Зараз існує два абсолютно різних тренди. Перший прийшов з Кореї: коли покупцям пропонують величезну кількість косметичних засобів, які потрібно накладати один на інший. Другий тренд – європейський: коли купують мінімум продуктів – тільки найнеобхідніше і хорошої якості. За чим майбутнє?

— Так, це так. Я не буду говорити про майбутнє, я цього не знаю. Але можу розповісти про свої відчуття. Ми з колегами одностайні і вважаємо, чим менше косметики, тим краще. Своїх покупців ми ні в якому разі не підштовхуємо до того, щоб купувати занадто багато продуктів для догляду за шкірою. Ми пропонуємо вибрати від одного до, максимум, трьох засобів для щоденного догляду. Тільки вибирати їх правильно і змінювати залежно від пори року.

Якщо ми отримуємо прибуток, ми його ділимо не тільки серед засновників та інвесторів, а серед всіх співробітників

Що стосується Кореї, то професійні видання пишуть, що там найбільша концентрація людей з чутливою шкірою. Я не знаю, чи пов’язано це з кількістю використовуваних косметичних продуктів. Люди – це, насамперед, люди, а вже потім споживачі. Я ніколи не буду радити купити десяток продуктів Novexpert і використовувати їх одночасно. З точки зору дерматології, коли наносиш на шкіру десять продуктів, то на додачу наносиш десятикратну порцію консервантів. Мені здається, що це занадто багато.

— Які зараз тренди на світовому косметичному ринку?

— Їх забагато. Один – не новий, але він весь час набирає обертів. Це пошук натуральних, органічних продуктів. Мова про справжні препарати, сертифіковані Ecocert, Cosmos Standard, NaTrue. Ми дійсно натуральні. Другий тренд – космецевтика. Це косметика, розроблена лікарями. Все більше людей роблять ін’єкції і тому вірять в продукти з ефективними компонентами в правильній концентрації, які створюють лікарі.

— Чим можна здивувати сучасного клієнта?

— Клієнти чекають від марок чесності й прозорості. Думаю, назріває революція – перехід влади в руки споживачів, але для цього їм потрібно вчитися. Наприклад, на нашому оновленому сайті буде посилання на застосунок, який аналізує формули засобів, що допоможе самостійно вивчати склад покупки. Людям потрібно знати правду. Коли клієнт говорить, що курить і їсть багато м’яса, при цьому запитує поради щодо догляду за шкірою, то ми відповідаємо, що косметика тут не допоможе. Спочатку потрібно змінити спосіб життя, зайнятися здоров’ям – фізичним і психічним, а потім вже розраховувати на креми і сироватки.

— Novexpert – це великий стартап. Ви вважаєте що він у вас вийшов?

— Компанії всього дев’ять років – це дитячий вік. Novexpert швидко розвивається, але ми не хочемо рухатися занадто швидко. Наш секрет в тому, що ми намагаємося бути іншими: приділяємо багато уваги співробітникам, хочемо залишатися однією сім’єю, працювати для задоволення, а не просто робити гроші. Ми багато спілкуємося, обмінюємося ідеями, голосуємо всі разом. Я бачив багато компаній, де влада зосереджена у фінансистів або маркетологів. У Novexpert влада – в руках вчених, які створюють формули. Король і королева нашої компанії – не фінанси і маркетинг, а саме формули. Це, по-справжньому, ново. Зараз марки воліють менше вкладати в продукт і більше в збереження інвестицій. Простіше заплатити кінозіркам, які будуть рекламувати продукцію, і все швидко спрацює. Думаю, розрахунок на довгострокову перспективу – це справжня розкіш.

— Що ви порадите людям, які думають про власний бізнес у цій галузі?

— Мені здається, необхідно дотримуватися початкової ідеї. Ключовий момент – навіщо ви створюєте стартап. Особисто я не хочу працювати тільки за гроші, а хочу вірити в мій продукт. Крім того, хочу працювати в комфортній обстановці, без будь-яких сутичок між амбітними людьми, без сварок і чвар. І ще важливо пам’ятати, що вести бізнес – це не протистояти планеті і не знищувати конкурентів. У бізнесі можна і потрібно бути щасливим.

 

 

 

Розмовляла Яна Панюшкіна

 

 

 

 

Джерело: Нові часи

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s