Сергій Фоменко: Наша нова пісня про останні події, але в кінці – дуже багато світла

27 липня 2017 р.

На “Фронтову каву” завітав Сергій Фоменко, лідер гурту “Мандри” із фантастичним подарунком для слухачів – прем’єрою пісні “Час летить”. Музикант зізнається, що йому приємно вперше презентувати нову пісню саме перед військовою аудиторією. Тож читаємо текст і слухаємо композицію, робота над якою тривала близько чотирьох років.

 

Я почав слідкувати за ситуацією в країні з початку 2003 року, перед Помаранчевою революцією. З того часу я активний громадянин. Можливо, тому що я подорослішав. Я є ровесником новітньої Незалежності. Школу я закінчував ще при СРСР, дуже добре пам’ятаю, що таке “совок”. І також знаю всю новітню історію України. На моє щастя, я особисто побачив усі ключові події і так сталось, що я активно в цей час щось робив. Це для мене важливо.

Те, що відбувається сьогодні, мало би статись ще 25 років тому. Але добре, що навіть зараз – це почалось. Ми ще навіть самі не усвідомлюємо, які серйозні тектонічні зміни відбуваються зараз. можливо, якби українська культура і мова були з початку Незалежності позиціоновані як важливий інструмент у державотворенні, ми б не мали зараз тієї війни. І стільки людей би не загинуло. Але ця проблема досі залишається актуальною! Ми маємо розуміти, що вся ця історія пов’язана з “русским миром”, а “русский мир” – це російська мова, культура, особливо масова культура. Чому так багато людей досі не може зрозуміти, що відбувається.

За кордоном, коли хтось розмовляє російською, перше питання: Ви з Росії? Тому що будь-яка нормальна людина ідентифікує громадянина країни за мовою. А якщо ти кажеш, що українець, іноземці дивуються – але ж ви розмовляєте російською? От і все, це дуже просто. Італієць від француза тим, що говорить італійською, а не французькою. Це така проста річ!

– До 23 років Ви розмовляли російською? Що підштовхнуло до переходу на українську?

– Тексти українських рок-груп. Я був тим щасливим “свідком Ієгови”, який бачив, як зароджуються перші українські рок-гурти! Але їх було мало. У Києві 90% були російськомовні. Але я почув, що класні тексти можна писати українською.

– А ви не боялись, що люди можуть не вхопити пісні українською?

– У мене не було маркетингових розрахунків. Мені було цікаво брати участь у тому, що мені важливо відчути. Але були моменти, коли друзі питали: а чего ты перешел на этот украинский язык? У тебя же такие прекрасные песни на русском языке! А я казав: це ж кльово! Вони дивувались: но там же суржик! (У перших моїх піснях було трохи суржику) То й що? Це ж жива мова! Я чув, що так говорять деякі люди! Якщо тобі щось цікаво, то чи будеш ти думати, хто про це що скаже!

– Ви принесли до студії свіжак – нову пісню. Розкажіть трохи про її створення.

– Мені дуже приємно, що першими слухачами, які почують цю пісню, буде саме військова аудиторія. Військові, всі, хто має стосунок до війська, зараз є головною аудиторією, вони – головні люди цієї країни. Якби не ви, я не знаю, чи була б сьогодні Україна. Це звичайна вдячність і повага.

Ця пісня називається “Час летить”. Робота над нею почалась 2013 року і сьогодні закінчена. Я сподіваюсь, ви відчуєте, що вона взяла у себе всі ці чотири роки. Але вона є позитивною, бо вкінці є багато світла. У роботі над нею брав участь відомий скрипаль Василь Попадюк, ви почуєте його соло. Долучилось багато людей.

Слухаємо! 

– Пісня присвячена саме воїнам АТО і періоду України?

– Вона присвячена всім нам, бо так чи інакше весь народ України бере участь у тій боротьбі. Але направду це пісня про світло і темряву, це більше філософська річ. На фронтову тематику у нас є інші пісні. Я сподіваюсь, що це буде пісня нашого переходу від стану гібридної війни до спокійної мудрості, яка має бути в першу чергу.

В кінці серпня, на День Незалежності ми презентуємо офіційний кліп на цю пісню. Там буде трохи відео, але в основному він буде складатись з фотографій з фронту, які робили мої друзі. Це буде на основі фронтових спогадів.

Слухайте повний ефір програми:

 

 

 

Джерело: Армія ФМ

Залишити коментар

Filed under "Мандри", Фоменко Сергій (Фома, Мандри)

Залишити відповідь

