Оцінили на $10 тис. Керівник автоімпортера назвав дисконт на електромобілі

6 липня 2017 р.

Олександр Вовк розвіює міфи щодо терміну експлуатації електромобілів.

Продажі електрокарів в Україні збільшуються другий рік поспіль. За темпами зростання ринку Україна займає одну з провідних позицій у світі.

Основна причина, чому електричні машини користуються все більшим попитом в нашій країні – це економічність. Адже експлуатація автомобіля на електротязі знижує витрати на заправку мінімум в десять разів.

Чи не останню роль також відіграє і те, що електрокари практично не вимагають дуже великого сервісу. І хоча основними покупцями залишаються приватні особи, все ж таки вже деякі з західних корпорацій, представництва, яких розташовані в Україні, почали переводити свої парки на електрокари.

А служба таксі на електрокарах стала справжньою візитною карткою столиці, та і всієї країни.

Утім, всупереч стрімкому зростанню продажів електромобілів, загальна ємність ринку ще вкрай мала, а ключову роль в статистиці поки що займають вживані електрокари з США і Європи.

Що може прискорити електромобілізацію в Україні, коли вони можуть замінити традиційні автомобілі і як вирішуються питання з зарядним станціями, НВ Бізнес запитав в Олександра Вовка, генерального директора компанії Оксіжен Груп.

– В Україні зростають продажі електромобілів. Чому електротранспорт набирає такий попит і таку популярність?

– Чому електромобілі не продавалися так рік-два тому? Тому що люди не довіряли їм у повній мірі. Зараз все змінилося. Кращою рекламою автомобіля є сам електромобіль, який їздить по дорозі. Чому ми і відкрили службу Оксі Таксі? Ми хотіли продемонструвати не тільки водіям, а й пасажирам, що таке електромобіль. На сьогоднішній день ми перевезли вже більше 200 тис. пасажирів (з квітня 2016 року). І це не тільки жителі Києва, а це також топ-менеджери провідних компаній світу, які працюють в Україні, але самі є громадянами інших країн. І мені дуже приємно, коли вони говорять, що це їхній перший досвід поїздки на електротаксі, бо на їхній батьківщині такого ще немає. Оксі Таксі сьогодні з парком 60 автомобілів входить у топ-10 служб таксі на електромобілях у світі.

– А наскільки взагалі рентабельне таксі на електротранспорті? Наскільки це дозволяє заробляти гроші?

– Жоден хороший масштабний проект при роботі один рік не може бути рентабельним. Перш за все ми задали нові стандарти сервісу таксі в Україні: фірмова форма водіїв, офіційне оформлення, сплата ПДВ, податків, Wi-Fi, планшет і питна вода в кожній машині та інші опції. Звичайно, це не малі фінансові витрати. Якщо говорити про ціну, то кілометр в автомобілі на бензині коштує близько 2,5 грн, на газу – 1,5 грн, а на електромобілі – пів-гривні. При парку 150-200 автомобілів цей проект буде рентабельним, його можна і потрібно далі розвивати. І ми будемо це робити. Тому що в Києві 15-20 тис. машин таксі та близько 200 тис. замовлень на добу. Тобто ринок затребуваний і перспективний.

– Наскільки сьогодні інфраструктура готова прийняти зростання ринку електромобілів? Я чув скарги від компаній, які є офіційними постачальниками автомобілів, що вони навіть не можуть завезти нові моделі, тому що недостатньо зарядних станцій. Як з цим бути?

– На сьогоднішній день в Україні встановлено близько 10 сертифікованих суперчарджерів, які в основному розміщені в Києві. 9 з 10 – це станції нашої компанії. Також є суперчарджери конкурентів, в основному китайського виробника і про їхню якість я не беруся судити. Це менш швидкі станції, які заряджають автомобіль порядку однієї години і встановлюють їх між містами. Погодьтеся, що водієві, якому потрібно підзарядити машину на трасі, витратити на це цілу годину – не дуже зручно. На швидкісних зарядних станціях на це піде не більше 30 хвилин – якраз час на каву і туалет.

В цілому я б розділив всіх електромобілістів на два типи. Перший тип – це ті, які їздять просто в місті. 95% автомобілістів в світі не проїжджають в день більше 100 км. Для таких досить ввечері поставити автомобіль на зарядку в звичайну розетку і з ранку поїхати на роботу повністю зарядженим. Але проблема, яка є і яку хотілося б вирішити, це більш простий доступ до тих місць, де власники ставлять їх на ніч на стоянки, паркінги. З паркінгами все простіше, а якщо говорити про стоянки, то потрібна допомога адміністрації та міста, для того щоб на нічних парковках встановити зарядки. Другий тип електромобілістів – це підприємці, які використовують електрокари для бізнесу і проїжджають в день близько 200-300 км. Їм потрібно протягом дня підзаряджатися.

– Що може зробити держава для того, щоб ця інфраструктура, яка дозволяє обслуговувати електромобілі, розвивалася краще?

– Держава може прийняти закон про розвиток суперчарджеров, про зарядних станціях для електромобілів. Ці законопроекти розглядаються в рамках комплексного законопроекту. Спасибі міністру інфраструктури Володимиру Омеляну та Комітету Верховної Ради з питань податкової і митної політики, який взяв на себе таку нелегку задачу. Я думаю, через місяць-два цей закон вже буде внесений в зал Верховної Ради на голосування.

– Ви займаєтеся і продажами електромобілів, і заправними суперчарджер, і службою таксі. А що для вас головне у вашому бізнесі? За яким напрямком ви будете розвиватися більше в найближчі 5-10 років?

– Я бачу цей проект в комплексі. Без одного не може бути другого. Наприклад, коли ми більше року тому відкривалися, ми презентували перший офіційний суперчарджер в Україні. Без цього суперчарджера не змогла б їздити наша служба таксі, тому як автомобілі заряджаються більше трьох разів на день. Якщо говорити про швидкісні зарядних станціях – це дійсно інфраструктурний проект, який не окупається навіть через 3-5 років.

Ніхто не може прогнозувати, як буде розвиватися ринок, з якими темпами. Звичайно, ключові гравці – це автозаправні комплекси, які вже є зараз.

Але ми йдемо своїм шляхом – в нашій компанії більше 10 інженерів вже протягом року працюють над створенням свого суперчарджера. Це буде не 50 кВт, а це буде 200 кВт суперчарджер, можливо, з модульною ієрархією, для того щоб розширювати потужність в залежності від зростання самих батарей і можливостей приймачів для електромобілів. Звичайно, ми не будемо володіти цією інфраструктурою.

Але зараз, для того щоб розвивати таксі, розвивати продаж і мати можливість помацати суперчарджери, ми створили свою інфраструктуру – 9 суперчарджерів у Києві.

Якщо говорити про автомобільний ринок, за минулий рік в Україні продалося близько 65 тис. нових автомобілів і близько понад 500 тис. продажів машин з пробігом. Тому тут явний акцент на те, що все ж 80% – це перепродаж. Наприклад, той же Nissan Leaf, який коштує $30 тис., а побував два роки в експлуатації – $15 тис. Я не бачу сенсу переплачувати вдвічі за машину, яка поїздила 2 роки і наїздила 30 тис. км.

Щодо роботи служби таксі – це швидшеокупний проект. І цей проект є драйвером. Це дійсно є тією промоцією, тієї візитною карткою, яка дасть можливість людям показати, що таке електромобілі, чим вони зручні і вигідні.

– Інфраструктура з утилізації батарей. Кажуть, що це велика проблема. З одного боку, електромобілі не засмічують навколишнє середовище, як двигуни внутрішнього згоряння, але потрібно десь потім утилізувати ці батареї, щоб вони не завдавали шкоди навколишньому середовищу. Що з цим в Україні відбувається?

– Батарея – це набір комірок. Якщо в електромобілі ємність батареї показує 80%, то це означає, що мінімальна ємність однієї комірки не вище 80%, і контролер обмежує комірку до такого рівня. Немає необхідності міняти всю батарею, досить поміняти тільки комірку, яка вийшла з ладу. У всьому світі прийнята практика їх не утилізувати, а давати друге життя – поміщати в батарейне сховище.

Наша компанія зараз працює над створенням такого сховища для накопичення енергії з метою подальшого використання. В Україні цей ринок тільки розвивається, а в світі успішно реалізовуються проекти з використанням б/у-шних комірок – наприклад, стадіон Амстердам Арена в Голландії місткістю 55 000 місць. Тобто комірку не потрібно викидати. Її можна помістити в повербанки для будинків, використовувати в суперчарджерах, які стоять на дорозі, біля будинку.

А якщо все ж через 10 років ця комірка матиме 20% ємність, то її без проблем можна буде переробити. Переробка становить понад 90%. Але це буде років через 10. Тому що в світі поки немає машини Nissan Leaf, яка їздить більше 5-6 років, тому що Nissan почали випускатися з 2010-2011 року.

– Наскільки буде динамічним відмова від двигунів внутрішнього згоряння і перехід на електромобілі?

– Я сподіваюся, що це буде дуже динамічно, так само, як був розвиток смартфонів або цифрових фотоапаратів. Подивимося по тенденції концерну Volkswagen. Вони до 2025 року заявили 25 моделей електромобілів – вражаючі прогнози. Якщо говорити про Україну, я дуже сподіваюся, що восени буде прийнятий закон, який скасує ПДВ на електромобілі. Він посприяє зростанню ринку електрокарів. Думаю, кількість електромобілів зросте мінімум в три рази наступного року. Електромобілі стануть більш доступними, а продажі прозорими. Тому що на сьогоднішній день, коли Tesla завозиться деякими салонами в Україну за $5 тис., і Nissan за $2-3 тис., це не є правильним.

– Які ціни ми можемо очікувати на електромобілі, якщо цей закон буде прийнятий і податки будуть зняті? За скільки можна буде купити електромобіль?

– Наприклад, 2-3-річний Nissan Leaf можна буде купити за приблизно $10 тис. Якщо вийде скасувати ПДВ, то я впевнений, що Україна зможе увійти до трійки за темпами зростання ринку електрокарів у світі. І ця тенденція триватиме в найближчі 2-3 роки точно.

 

 

 

Розмовляв Андрій Леденьов

 

 

 

Джерело: НЧ

Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s