Марек Ольшевський, голова Польської туристичної організації: У Польщі немає лише джунглів

1 липня 2017 р.

Туризм – це такий же бізнес, як і будь-який інший, а боротьба за іноземного туриста – це постійний “маркетинговий бій” з іншими країнами. Так переконують у Польщі, де й справді є багато на що подивитися і що відвідати. Польща – одна з найбільших країн Європи, де кожен може знайти щось на свій туристичний смак – море, гори, національні парки, безліч історико-культурних пам’яток і просто видовищних місць. Ставка робиться на безпеку туристів і порівняно невисокі витрати. Про туристичні “сім чудес”, останні тренди у польському туризмі, та чому українцям варто відпочивати у Польщі, в ексклюзивному інтерв’ю Укрінформу розповів голова Польської туристичної організації Марек Ольшевський.

ПОЛЯКИ НАСИТИЛИСЯ ЗАКОРДОНОМ І ВІДКРИВАЮТЬ ДЛЯ СЕБЕ ПОЛЬЩУ 

– Пане голово, останнє дослідження центру Ipsos Polska свідчить, що 70% поляків, які планують у цьому році відпочинок, вибирають його в Польщі. Вони настільки високо цінують туристичні переваги своєї країни, чи можливо, йдеться про дешевший національний ринок відпочинку у порівнянні з дорожчим закордонним?

– Думаю, є кілька причин. Основна – поляки починають розуміти переваги власної країни. Вони відкривають для себе прекрасну природу Польщі. Наша країна досить унікальна. У ній – на витягнуту руку – маємо всі можливі варіанти відпочинку, можливо крім дуже високих гір. Проте, якщо хтось забажає піднятися дуже високо, то піде на Риси (гора у Татрах на польсько-словацькому кордоні, 2499 м.) і може зробити це за допомогою гірського спорядження. У нас є справжні ліси, дикі ландшафти, які потроху в Європі вже зникають – з огляду на комерціалізацію.

Якщо поїдете на узбережжя Балтійського моря в гарячий сезон, то зможете навіть знайти місце на пляжі, де крім вас нікого не буде… Гарний пляж із білим піском. І це все дуже близько, адже зараз вже багато нових транспортних сполучень, що значно полегшує доїзд. Завдяки цьому поляки можуть відкривати для себе Польщу – озера, гори, ліси, справжню пущу, яка є унікальною за європейськими мірками. І таких унікальних куточків маємо в Польщі дуже багато.

– Маєте на увазі Біловезьку пущу?

– Так. Крім того, можемо відкрити для себе прекрасну польську кухню, яка бере початки з різних культур. Польща де-факто була Річчю Посполитою трьох народів. У зв’язку з цим, усі відмінності у кулінарному аспекті зараз яскраво відчуваються.

У Польщі дуже хорошою є база ночівель. Колишні комуністичні відпочивальні осередки було викуплено і перероблено у сучасні рекреаційно-відпочинкові комплекси з басейнами.

Звичайно, фінансова складова також відіграє свою роль. Після падіння “залізної завіси” і відміни віз поляки вирушили на відпочинок за кордон. Але після насичення цією новизною і відмінністю поляки повертаються до відпочинку вдома, бо почуваються тут добре, безпечно.

Крім того, кліматичні зміни призводять до того, що часом на Балтійському узбережжі тепліше, ніж в Іспанії чи Італії. Думаю, що ці всі чинники разом призводять до того, що Польща стає більше привабливою для поляків, не кажучи вже про іноземців.

– А що ви б порадили іноземцям з польської національної кухні?

–  Польських страв є багато, і вони різноманітні. Наприклад, біла ковбаса з капустою, червоний борщ з вушками, бігос (тушена капуста з м’ясом та сливами), польський журек з ковбасою (суп на житній заквасці). У Польщі є туристичні кулінарні «траси» (маршрути, впродовж яких розмішено багато місць, де можна скуштувати національні страви – ред.). Ми маємо польсько-білоруський кулінарний шлях, на півдні – польсько-український шлях. Кожен регіон має свої кулінарні особливості.

УСІ РЕГІОНИ ПОЛЬЩІ НАЛАШТОВАНІ НА ТУРИСТІВ

– Вже розпочався літній сезон. Разом із цим, з 11 червня запроваджено безвізовий режим для поїздок українців до ЄС. Куди ви порекомендували б пересічному українському туристу поїхати в Польщі, де відпочити і що побачити?

– Скажу так: на даний момент, мабуть, немає такого регіону в Польщі, який би не був готовий до прийому туристів зі своїми туристичними пропозиціями. Можу сказати, наприклад, приїжджайте до Кракова. Там є майже все, крім пляжу. Якщо хтось цікавиться регіональною кухнею, то може поїхати на вікенд до Любліна. Літаком можна прилетіти до Варшави чи Вроцлава, а з Вроцлава поїхати до долини замків і палаців. Або ж поїхати до Щирку (гірськолижний курорт з великою кількістю піших туристичних маршрутів). Для дітей – парк Юрського періоду біля населеного пункту Красєюв (захід Польщі) – унікальний, найбільший тематичний парк в Європі. Або ж згадана вже мною Біловезька пуща, де унікальна природа. Можемо також поїхати до Триміста (розташовані поряд Гданськ, Гдиня, Сопот на півночі РП), де маємо безліч принад: Сопот зі своїм знаменитим пірсом й гарним узбережжям, Гданськ зі своєю старувкою (давня частина центру міста) і базарчиком, який тягнеться довгою стежкою, або ж Гдиня з прекрасним океанарієм і  портом. Або ж раджу поїхати у серпні до Шеціна (північний захід Польщі), де відбудуться збори яхтсменів. Надзвичайна подія: в одному місці упродовж двох-трьох днів можна побачити десятки яхт з усього світу. Приїжджаючи до Варшави можемо побачити давню частину старого міста з Королівським замком, Вілановський палац, королівський парк Лазєнкі, трасу Шопена.

– Де можна знайти детальнішу інформацію про польські туристичні принади?

– Всю інформацію можна знайти на різних інтернет-платформах. Наприклад, на сторінці Polska.Travel є детальна інформація про те, що можна відвідати у Польщі. До речі, ця сторінка є також й українською мовою. Можна знайти також і тематичні туристичні інтернет-сторінки, наприклад GreenVelo – велосипедний маршрут довжиною понад 2 тис. км).

– А тим, хто хоче побачити Балтійське узбережжя і пляжі?

– Будь-ласка. Починаючи від Свіноуйсця і закінчуючи Колобжегом – усе західне узбережжя Балтики надзвичайно гарне: прекрасні ліси за спиною, а попереду – море і пляж. Далі тягнеться середнє узбережжя, наприклад від Мєльно і до Триміста – всюди охайні пляжі, гарні готелі, в багатьох місцях збудовано нові причали. Тож можна взяти яхту і пливти вздовж узбережжя. Тому важко назвати щось, чого ми не маємо. Точно не маємо лише джунглів і дуже високих гір для альпіністів.

– А що можуть знайти для себе у Польщі туристи, які не надто полюбляють пляжі, а віддають перевагу лісам чи горам?

– Тоді можна взяти рюкзак, велосипед і доїхати сучасною залізницею до Свєрадув-Здруй (південний захід Польщі – ред.), а звідти можна проїхати велосипедом через усі Судети, фотографувати і насолоджуватися краєвидами. Для любителів природи маємо також кілька національних парків, де можна побачити багато тварин і птахів, наприклад зубрів, тощо. Ми також повертаємо до Балтійського моря популяцію тюленів, яка зараз налічує вже понад двадцять тисяч. Тварин у Польщі дуже багато. На автошляхах увесь час треба бути дуже уважним, аби не зіткнутися з лосем чи численною сім’єю диких кабанів.

КІЛЬКІСТЬ ІНОЗЕМНИХ ТУРИСТІВ У ПОЛЬЩІ ЗРОСТАЄ

– Скільки іноземних туристів зараз приїжджає до Польщі?

– Торік до Польщі приїхало близько 17,5 мільйона закордонних туристів. Порівнюючи з 2015 роком, їх побільшало на 5-6%, більше ніж на мільйон. Йдеться про туристів, які залишалися в Польщі хоча б на одну ніч. Їх кількість постійно зростає. Після економічної кризи 2008-2009 років, яка позначилася на спаді кількості туристів у Польщі, з 2010 року почався приріст.

– А найбільше хто приїжджає?

– Найбільше приїжджають німці. Їх кількість становить 40% від загального потоку іноземних туристів. Теж багато туристів є з Великої Британії, Скандинавії, Голландії, України. Як тільки запрацює траса швидкісного руху S3 з півночі Польщі до Чехії, то збільшиться також кількість туристів із Чехії, Угорщини, бо транспортна комунікація теж відіграє дуже важливу роль.

Збільшується також кількість туристів із далеких країн – як Японія чи Китай. Наприклад, японці втрачають голову від нашої Болеславецької кераміки (від міста Болеславєц поблизу Варшави – ред.). Культурно їм це дуже близьке, бо зроблено вручну. Вони люблять такі речі, й зараз в Японії ця кераміка користується великим попитом. Варто відзначити, що польські авіалінії відкривають прямі авіарейси з багатьма містами Азії – Астаною, Пекіном, Токіо. Наприклад, з Токіо до Польщі збільшуємо кількість авіарейсів, і це автоматично відображається на кількості туристів.

– Тобто іноземці з деяких країн полюбляють конкретні місця в Польщі?

– Так. Німці, наприклад, дуже люблять наші кемпінги і оздоровчі комплекси. На деяких напрямках бачу дуже високе зростання відвідуваності іноземних туристів. Йдеться, зокрема,  про Карконоський і Татшанський національний парки (південь Польщі). А ті іноземці, які шукають більше розваг, можуть обрати Балтійський напрямок – дискотеки у Сопоті, Побєрово, Колобжегу.

ПЕРЕВАГИ ТУРИЗМУ В ПОЛЬЩІ – ДЕШЕВО І ЯКІСНО

– Як Польща бореться за туриста, щоб він вибрав саме цю країну, а не іншу?

– Туризм – це такий же бізнес, як і будь-який інший. Кожен бореться за копійку і хвалить свою країну. Звичайно, є й такі країни, які навіть не знають, де знаходиться Польща на карті світу. Тому, туристичний маркетинг повинен бути більш агресивним. Упродовж останніх 10-ти років у польському туризмі маємо розквіт, а діяльність Польської туристичної організації часом навіть не поспіває за розвитком цієї сфери.

Переді мною зараз стоїть завдання передати закордонним туристам інформацію про переваги нашої країни, можливо навіть й агресивним, але професійним способом. Це потребує засобів. Наша організація має 14 закордонних представництв, зокрема і в Києві. Її діяльність  на 100% фінансується з державного  бюджету. В цьому році наш бюджет становить близько 10 млн євро.

– Це багато чи мало?

– На просування туристичного бренду Польщі замало. Відверто кажучи, за ці кошти можна зробити хорошу рекламну кампанію лише в одній країні. Зараз вкладений в туризм злотий дає економіці країни від п’яти до семи злотих. У Варшаві планується створити 20 нових готельних об’єктів протягом року. Рентабельність готельного бізнесу в Польщі – одна з найвищих в Європі, якщо не найвища. Тобто це – бізнес, серйозний бізнес. Моя роль, як керівника Польської туристичної організації – це відповідне впровадження маркетингових інструментів, за допомогою яких переконаємо наших потенційних клієнтів в тому, що варто до нас приїхати.

Говорячи про переваги Польщі для іноземця, забув ще додати – у нас дешево. Незважаючи на періодичні підвищення цін у країні, якщо порівняємо ціни на ті ж послуги і продукти в інших країнах, то в нас набагато дешевше.

– Порівняно з якими країнами?

– З будь-яким європейським ринком – Скандинавією, не кажучи вже про Францію чи Німеччину. В Герінгсдорфі (німецький населений пункт на кордоні з Польщею) за місце проживання у приватній квартирі, з символічним сніданком або й без нього, беруть 50 євро. У Польщі за ті ж 50 євро можна мати цілодобове перебування у відпочинковому осередку хорошого рівня з триразовим харчуванням і повною туристичною інфраструктурою. Натомість, у Скандинавії взагалі ціни дуже високі. Зараз маємо відкритий кордон з Україною. Тому, думаю, що українці, які приїдуть сюди відпочивати, закохаються в Польщу.

– А який щорічний дохід польського туризму?

– Це складне питання. Прибутки від туризму становлять приблизно 6% державного доходу, тобто це більше ніж прибутки сільського господарства. За 2016 рік йдеться про суму близько 120-ти мільярдів злотих (32 млрд дол.). Але це досить приблизні розрахунки, бо туризм включає у себе різні сфери.

– Скільки пересічний турист, який приїжджає, наприклад, до Варшави, Гданська чи Вроцлава на 2-3 дні, повинен мати із собою грошей?

– Приблизно 60-70 євро на день. Статистика показує, що турист, в середньому, залишає в Польщі близько 600 злотих (160 дол.). Це досить небагато. Польща взагалі вважається недорогою країною для туристів.

– Про що повинен знати український турист, з якими проблемами він може зіткнутися, приїжджаючи до Польщі?

– Чесно кажучи, навіть не назву якихось особливих труднощів для іноземних туристів у Польщі. Для туристів у нас є телефонна інформаційна довідка. Більшість довідкової інформації для туристів ми розміщуємо польською та англійською мовами. Тому турист завжди може отримати базову інформацію. Ми також маємо туристичні інформаційні пункти, яким видаємо відповідні сертифікати для роботи. У сфері послуг теж усі працівники розмовляють англійською мовою. Транспортна комунікація у польських містах загалом добра і зрозуміла. Всюди можна знайти інформаційні таблиці. Зараз ми намагаємося запровадити єдиний туристичний білет, який включатиме вхід до музеїв і проїзд міським транспортом. Щоправда, цей проект поки що перебуває на початковому етапі.

– А які ще цікаві маркетингові рішення плануєте запровадити, аби притягнути закордонного туриста?

– У деяких містах впроваджуємо аудіо-буки, тобто спеціальні аплікації до мобільних телефонів, мультимедійні путівники. Наприклад українською мовою маємо аплікацію “Огляд Варшави”, що полегшує подорож по місту. Ми підтримуємо і контролюємо інформаційні пункти – чи вони добре працюють. Ми також перевіряємо, чи категорії готелів відповідають своїм стандартам. Взагалі, головна роль Польської туристичної організації – це дати зрозуміти іноземному туристові, що до Польщі варто приїхати. Ми працюємо в умовах жорсткої конкуренції з іншими країнами. Турист сам обирає куди поїхати. Тому потрібно втриматися на тому рівні, на якому знаходимося зараз. У це потрібно вкладати багато праці, адже не буде такого, що туристи самі приїдуть. Переконання туриста приїхати до нас – це постійний маркетинговий бій.

– Є поняття “сім чудес світу”. Назвіть мені, будь ласка, сім відомих місць у Польщі, які повинен відвідати турист, і які, по-своєму, є особливими?

– Це унікальна соляна шахта у Величці (поблизу Кракова – ред.), Біловезька пуща, Августовський водний канал (північний схід Польщі), Нижня Сілезія із замками і палацами, весь Краків, Закопане (відомий гірськолижний курорт на півдні Польщі), Вроцлав із прекрасними ринками й ратушею та багато іншого.

– Пане голово, що можна сказати українському туристу, аби переконати його приїжджати до Польщі?

– Близько, безпечно, смачно, дешево, привабливо.

 

 

 

Розмовляв Юрій Банахевич, Варшава.

Фото: polandpoint.eu

 

 

 

Джерело: Укрінформ

Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s