Петро Панчук: 90 відсотків українців будують дорогу, яка нікуди не веде

1 травня 2017 р.

Актор Петро Панчук 33 роки працює в Національному театрі імені Івана Франка в Києві. Позаторік став лауреатом Шевченківської премії за роль Тараса Шевченка. Проблеми і в державі, і в театрі, каже актор, зараз подібні – відсутність мети.

Для чого ти це робиш — найважливіший момент. Я, коли був молодий, питав покійного Леся Танюка: “Що не хватає українському акторові?” Я хотів якісь технологічні речі почути. Він каже: “Усвідомлення свого призначення”. Я тільки тепер уже, в 60 років, починаю це усвідомлювати. Така історія: іде чоловік, дивиться, якесь іде будівництво. В одного будівельник морда кисла, зла, недовольна. “Що ти робиш?” – “Та от, – каже, – цеглу ношу”. А другий, веселий, світлий. “А ти що робиш?” – “Храм будую!”.

В Америці свого часу був період великої депресії, Люди бунтували без роботи. Щоб пригасити це невдоволення, американські керівники зібрали їх в якісь ліси, привезли туди каміння й пісок — хай будують дорогу. Люди почали будувати і їм дійсно стало легше. Але через якийсь час люди почали звільнятися. Бо зрозуміли, що ця дорога нікуди не веде. Їм шо-то платили, але вони безглузду роботу робили. Не було призначення, і цей проект лопнув.

І це основне питання зараз і для України, і для театру. Тому що я зараз бачу, що 90 будують дорогу, яка нікуди не веде. 10 процентів шукають мету: вроді би туди давай, чи десь туди. А в основному всі будують те, що нікуди не веде.

В чому це виражається?

Я вже 4 роки як організував у своєму селі театр. Поставили ми там “Тев’є-молочник”, зіграли для селян у клубі спектакль. Зробили квитки по 15 чи 10 гривень для сільського глядача. Зіграли двічі — вранці і ввечері. Зал на 300 місць був повністю заповнений. Зібрали ми гроші, я перерахував їх і розподілив між усіма порівну. Собі взяв сто гривень. Хоча я ставив п’єсу, мусив перечитати її разів з 20, розробляв сцени, працював з акторами, привіз на виставу з Києва декорації, протягом року приїжджав на репетиції. Я тратив свій час. Але грошей більше за всіх не взяв. Бо ми робимо спільну справу.

Ви вчинили несправедливо.

Якби я поступив по-справедливості, то на другий день люди сказали б: “Ага, то це він приїхав сюди на нас нажитись!”. Для того, щоб зберегти діло, треба пожертвувати особистими інтересами. Так і в державі. Щоб наша країна вийшла на якийсь чесний путь, давайте так: внесемо кожен у спільну казну, на дороги, лікарні і школи, десяту частину свого загашника. Я даю тисячу доларів, а Петро Порошенко хай дасть свою десятину. Це буде чесно.

Поки що держава розвалюється. Є така приповідка. Батько лупить сина. Син плаче: “Тату, а тебе твій тато бив?” – “Бив!” – А твого тата тато бив? – “І його бив! Чого ти питаєш?” – “Я хочу знати, який дурень почав перший”.

Зразу не розвалюється все. Якийсь дурень почав перший. От і держава не зразу почала розвалюватись.

Повне інтерв’ю з Петром Панчуком читайте у наступному номері журналу “Країна”.

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

