Анна Дерев’янко: Українським бізнесменам не завжди вистачає культури і віри в себе

26 квітня 2017 р.

Директор Європейської Бізнес Асоціації Анна Дерев’янко за 17 років роботи в цій організації змогла зробити її однією з найвпливовіших асоціацій іноземного бізнесу в Україні. Під її керівництвом Асоціація відкрила п’ять регіональних відділень і зараз налічує більше 900 компаній.

Людину, яка знала б про особливості українського бізнесу більше, ніж вона, знайти складно.

В інтерв’ю сайту “24” Анна Дерев’янко розповіла, як вивести свою організацію в лідери і утримати її на цій позиції, якими якостями відрізняються успішні бізнесмени і що змінилося для бізнесу в Україні з початку тисячоліття.

Анна Дерев'янко

Ви, як людина, яка знає, що таке бізнес, вважаєте себе успішною?

Так. Але багато що залежить від того, що вкладаєш в слово успіх. Це суб’єктивний показник. Для мене головне навіть не стільки бути успішною, скільки бути щасливою.

Робота для Вас – це щастя?

Це – величезна частина життя, від якої я отримую задоволення. Отримую задоволення від спілкування з людьми, від зустрічей, від того, що виходить щось змінити в країні. Причому виходить – спільно. У нас серйозна і професійна команда. Отримую задоволення від спілкування з колегами, з представниками бізнесу, з представниками уряду.

Мені здається, те, чим займається Асоціація – це дивовижна річ. Чим більше таких структур буде в Україні, тим краще буде для країни. Але те, що я отримую задоволення від роботи – це точно.

Анна Дерев'янко

Ви за час кар’єри виконали титанічні обсяги роботи. Якими досягненнями пишаєтеся найбільше?

Тим, що змінилося ставлення бізнесу до влади і влади до бізнесу. Це якщо в цілому.

У Європейській Бізнес Асоціації я працюю з 2000 року. Часом здається: мало що змінюється, порядок денний весь цей час залишається плюс-мінус однаковим. Корупція як була проблемою в 2000-му році, так і зараз нею залишається. Зарегульованість була і залишається. Іноді здається, що ККД нашої роботи не такий вже високий. Потім згадуєш, з чого починали, і бачиш величезну різницю в порівнянні з 2017 роком.

В чому різниця?

У 2000 році, коли хоч одне міністерство відповідало на наше запрошення на зустріч – це було велике щастя! Поступово ми збудували свій авторитет і репутацію. Довели, що можемо робити слушні пропозиції та надавати для їхнього впровадження логічні аргументи, вибудувалась нормальна співпраця. Зараз вже бізнес має більше можливостей донести свою точку зору до тих людей, які приймають рішення в нашій країні. Це потенційно дає більше можливостей впливати на ситуацію.

Просто критикувати ситуацію, ми як організація, собі не дозволяємо. Легко сказати, що все погано і нічого не виходить. Дати пропозиції щодо того, як зробити краще – набагато складніше. Тому ми пропонуємо бізнесу виступати зі своїми ідеями, і часто виходить давати якісь пропозиції, які просувають вперед. Використовуючи цю позицію, ми рухаємося вперед і намагаємося проводити наш діалог з представниками влади максимально позбавленим емоцій.

Анна Дерев'янко

Виходить?

Це складно, але виходить. Іноді емоції охоплюють тих людей, які кожен день займаються бізнесом, їм хочеться бачити більше змін в державі. Але ми в цьому процесі виступаємо медіаторами і допомагаємо сторонам знайти спільну мову.

Успішно?

Ми нашу ефективність почали оцінювати кілька років тому. Аналізуємо кількість ініціатив, з якими виступили, дивимося, які з них успішні, скільки з них прийнято. Ось за минулий рік ми запропонували для уряду близько 400 ініціатив. Не просто листи, а структуровані проблеми. Більше 50% успішності за минулий рік були за рішенням цих проблем. Тому якщо бізнес наполегливо займається тим, що просуває свої пропозиції, то успіх можливий. На все потрібен час. У нашому бізнесі – в лобізмі – результат приходить не за рік і не за два. Ми – NGO, ми отримуємо кошти тільки за рахунок членських внесків. У нас немає ні грантів, ні допомоги від держави. Але ми ростемо. Ми починали в 2000 році з двох людей. Зараз у нас в штаті працює 85 людей, всі офіційно працевлаштовані, ми платимо податки з усіх офіційних зарплат. Так що виходить, що можливо стати лідером та утримати цю позицію.

Головне бажання?

Так, бажання команди рухатися і розвиватися. Можливості для цього в нашій державі є.

Розмовляли Едуард Крижанівський, Євгенія Мазур
Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s