Віктор Янікін, директор інституту «Київметропроект»: 4 станції метро на Виноградар будуть не розкішними, але надійними

15 квітня 2017 р.

Про продовження Сирецько-Печерської лінії метро в столиці згадали тільки тому, що забудовник ударними темпами почав зводити житлові висотки на колишніх землях радгоспу «Пуща Водиця». Тут побудують близько двох мільйонів квадратних метрів житла, а вивезти людей на роботу з нового «спальника» буде нічим.

Про те, скільки може коштувати подовження лінії метро, і які передбачаються труднощі в його прокладці, розповів керівник інституту «Київметропроект» – організації, яка виграла тендер на проектування цієї складної ділянки. Його директор Віктор Янікін віддав розвитку підземки 46 років життя. Разом з колективом «Укрметротоннельпроекта», який раніше очолював, створив 16 станцій метро в Києві і три в Москві.

11 МІЛЬЯРДІВ НА ЧОТИРИ СТАНЦІЇ

– Нас дуже кваплять з проектуванням. Інститут видасть стадію «проект» і документи до вересня. Замовник має намір розпочати підготовчі роботи до будівництва вже восени, і виділяє для цього 10 мільйонів гривень, – каже Віктор Янікін. – Але місту ще потрібно провести тендер і вибрати, хто побудує метро. Днями держекспертиза дала позитивний висновок щодо техніко-економічного обгрунтування будівництва і відкоригувала прогноз по кошторису з 13 мільярдів гривень до 11,2. Але це ще не остаточна вартість, її ми дізнаємося після того, як готовий проект затвердять всі інстанції згідно з законами України.

– Чи Не задорого для 4 станцій метро і оборотного депо? А якщо для міста ця сума знову стане непідйомною, і будівництво застопориться, як вже десятиліття до цього?

– Вартість прокладання кілометра – близько 50 мільйонів доларів, це менше, ніж вкладали в лінію на Теремки. І підрядник, який виграє тендер на будівництво, може, й не вельми зрадіє своєму щастю. Але у нас буде досить економне будівництво: під землею з допомогою щита прориють лише один перегін, решта – у відкритому котловані і зі спорудженням стіни в грунті, з перекладкою існуючих підземних комунікацій. Це теж витрати. Запускати лінію будуть чергами. На першу чергу, яку хочуть відкрити в 2020 році, знадобиться 4,9 мільярда гривень. Всього черг буде три.

– І що відкриють через три роки?

– Дві станції після «Сирцю», – «Мостицьку» і «Проспект Правди». Ми вже визначили трасу. Перша зупинка розташується на перетині вулиць Північно-Сирецькій та Межовій, недалеко від кінцевої зупинки тролейбуса №5. Далі траса піде по прямій до проспекту Правди, де з ним перетинається Межова. Там і буде наступний вихід з підземки. У другу пускову чергу увійде будівництво станції «Виноградар». Її місце неподалік від споруджуваного величезного торгового центру. Четверта станція – «Маршала Гречка» – буде на вулиці Маршала Гречка, недалеко від видавництва «Київська правда». Потім потрібно створити оборотне депо для потягів у районі вулиці Газопровідної, за видавництвом «Київська правда».

МЕТРО ЩЕ НЕМАЄ, А ЖИТЛО З ЙОГО ДОПОМОГОЮ РЕКЛАМУЮТЬ

Зрозуміло, чому влада столиці так поспішає. Там, куди планується підвести метро, забудовник неймовірними темпами зводить висотні будинки нового масиву – мільйонника і розвішує по місту біл-борди з обіцянками швидкого запуску метро, щоб залучити покупців квартир. При цьому сам він метро не будує і гроші у нього не вкладає.

З іншого боку, киянам вже більше сорока років обіцяють «метро на Виноградар», і тепер владі точно відступати нікуди. Але, щоб не було транспортного та пасажирського колапсу на вулицях Вишгородській, Білицькій, Маршала Гречка, Мостицькій та інших – через те, що метро побудують пізніше житла, є тільки один варіант – ліпити багатоповерхівки… повільніше.

Це жарт звичайно, але нагадаємо, що відповідно до детального плану території, затвердженого Київрадою в березні 2013 року, на землях агрокомплексу Пуща-Водиця, будується новий район. Замість садів в межах вулиць Газопровідної, Маршала Гречка, проспекту Правди і Білицької на 388 гектарах землі зводять 1,87(!) мільйони квадратних метрів житла (33 тисячі квартир). Тут буде близько півтори сотні житлових будинків від 12 до 33 поверхів, в яких зможуть проживати 63 тисячі осіб. Житло побудують по обидві сторони вулиці Маршала Гречка. А до проспекту Правди буде примикати величезний торгово-розважальний центр. Зведуть тут і кілька шкіл, в тому числі художню та спортивну, поліклініки, стадіони.

Район по діагоналі перетне зелена зона, де в центрі розташується церква, побудують розважальні заклади, запланований кінотеатр. Буде і паркінг для 3,5 тисячі приватних автомобілів. Вже почали прокладати сім вулиць, загальною довжиною 19 кілометрів, по яким пустять тролейбус та автобус. У центрі житлових кварталів заплановано будівництво двох з чотирьох нових станцій метро.

ТРЕБА БУДЕ РОЗЩЕДРИТИСЯ НА ГРАНІТ

– Дійсно, відступати нікуди, потрібно будувати, – погоджується Віктор Янікін. – Там буде дуже багато пасажирів. На кінцевих станціях люди спокійно здійснять посадку, а ось на «Лук’янівській» вже буде велика проблема сісти у вагон. Повториться ситуація як на Куренівсько-Червоноармійській лінії – на Оболоні поїзди завантажуються, а на Петрівці жителям з Троєщини вже не втиснутися. Вихід один, і його вже прорахували фахівці – максимально зменшити інтервал руху поїздів в години-пік. Власне, раніше через невеликий пасажиропотік весь час і відкладалося будівництво метро на Виноградар, хоча «Укрметротоннельпроектом», який я раніше очолював, розглядалася траса через Інтернаціональну площу.

– Там досі стоїть паркан на клумбі, і щось відбувається.

– Це не метро. Ведуться дуже серйозні підземні роботи, прокладають колектор великого діаметру. До речі, одна з причин, чому ми не пішли тунелем через Інтернаціональну, як раз в тому, що там величезна кількість важливих інженерних мереж під землею.

– Але сто метрів підземного тунелю від станції «Сирецька» у бік Дубків вже давно готові. Що далі?

– От від цього місця і повинен буде стартувати спеціальний прохідницький щит, щоб вивести нову ділянку тунелю глибокого закладення на поверхню до майбутньої станції «Мостицька». Це найскладніший відрізок траси через водонасичені грунти і пливуни.

– Є такий щит в Києві та нові технології боротьби з підземними водами?

– У «Київметробуду» таких два, ними будувалися тунелі в бік Теремків. Але столичним метробудівцям ще потрібно виграти тендер, щоб користуватися цими механізмами. А ось водозниження або заморожування мокрих грунтів вже ніде не проводять, адже є такі спеціальні щити з так званим «вантажем забою», які самі утримують переобводненный грунт і не дають йому провалюватися.

– Є нова технологія, яка не дає воді просочуватися на станції та тунелі, адже кияни постійно спостерігають, наприклад, за «сирістю» на «Лук’янівській»?

– На щастя, в цей раз всі наші чотири станції будуть в таких місцях, де грунти в основному сухі. Тюбінги, з яких створять перегінні тунелі, виконають з водонепроникного залізобетону, на стиках їх обклеять гумової рамкою – ущільнювачем і з’єднають між собою з сильним обтиском. Вода не проникне через них. На ділянках мілкого закладення буде зроблена гідроізоляція.

Прокладаючи відкритим способом (котлован) лінію підземки неглибокого закладення під проїжджими частинами вулиць, які забудовуються житловими будинками, метропроходчики, згідно з нашим проектом, створять «стіну в ґрунті», яка захищатиме від вібрацій та шуму і застосують для цих же цілей нові технології укладання рейок метро.

– А якими будуть станції? Адже зараз не використовують дорогих оздоблювальних матеріалів…

– Перш за все, там не потрібні дорогі ескалатори, але обов’язково – пандуси та ліфти для маломобільних категорій пасажирів. Три станції будуть односклепінчастими. Вони зручні для пасажирів та в експлуатації. А «Проспект Правди» – це станція, проектована з бічними платформами через нестачу місця. На поверхні дуже щільна забудова. По інтер’єру вона схожа на «Червоний хутір». У серпні можна буде продемонструвати остаточний зовнішній вигляд кожної станції.

Метро – така споруда, що варто використовувати зносостійкі матеріали. Надмірно дорогі не потрібні, а довговічні – обов’язкові. Раніше намагалися заощадити на облицюванні станцій і почали класти плитку. Потім довелося на багатьох станціях все міняти на граніт і мармур. Тому краще відразу покласти натуральний камінь, той же граніт, ніж два рази витрачатися, вислуховувати докори від киян і намагатися за три години вночі встигнути зробити ремонт.

 

 

 

 

Розмовляла Катерина Новосвітня. Київ

 

 

 

Джерело: Укрінформ

Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s