Фоззі: Я завжди знав, що один концерт MetaMoreFozzey я зроблю в будь-якому випадку

7 квітня 2017 р.

Олександр «Фоззі» Сидоренко нарешті виходить на сцену із сольним проектом, який студійно існує вже 14 років.

Проект MetaMoreFozzey у одного з лідерів гурту «Танок на Майдані Конґо» Олександра «Фоззі» Сидоренка з’явився ще в далекому 2003 році, проте «перший і останній» концерт MMF відбудеться тільки 9 квітня в київському залі Sentrum.

В рамках сольника Фоззі під музику, стилістично схожу на ТНМК, але більш хіп-хоп-орієнтовану, читає тексти, які не вписуються в концепцію основного гурту. Багаж MetaMoreFozzey налічує 3 студійні альбоми: «MetaMoreFozzey» (2004), «Mono» (2006) і «CD» (2015), а також більше десятка колаборацій з колегами по цеху, серед яких – Каша Сальцова («Крихітка»), Олександр Положинський («Тартак»), Ірена Карпа, Наталя Гордієнко, Діля, Фагот і навіть Френк Сінатра (посмертно).

Напередодні історичного концерту, який, як стверджує Фоззі, буде рясніти гостями і сюрпризами, винуватець торжества дав ексклюзивне інтерв’ю Cultprostir.

 

 

Олександр «Фоззі» Сидоренко

 

 

  • З моменту виходу першого альбому MetaMoreFozzey тебе регулярно вмовляли зробити живий концерт цього проекту. Чому ти не наважувався всі ці роки і чому зважився зараз?

Найближче до живого концерту було якраз після виходу першого альбому, але на ньому було всього 10 пісень, а 10 пісень – це не концерт, а якийсь галімий сет. До того ж не всі з них підлягали живому виконанню. Тому я вирішив, що швиденько запишу другий, і тоді вже складу програму і зроблю. Записав другий, і якісь рухи щодо концерту мали місце. Ми навіть намагалися намічати якусь дату, «але інститут, іспити, сесія» (сміється). У ТНМК були якісь справи. А для підготовки концерту потрібен певний період, і він стався саме зараз, тому що студія (студія Олега «Фагота» Михайлюти Fahot Production House – прим. авт.) переїжджає, «Танок» не пише альбом, і у мене був час. Взагалі спочатку я хотів робити в лютому, але Наташа Гордієнко народжувала, а тут же все на гостях замішано, я-то так – інформаційний привід (сміється).

Я завжди знав, що один концерт зроблю в будь-якому випадку. Є дві фрази: «рано чи пізно» і «краще пізніше, ніж ніколи». Ось вони зрослися.

 

Хтось, може, ображається, що я його не покликав, але мені хотілося зліпити таку цілісну програму, як кулачок.

 

  • Дата концерту, 9 квітня, пов’язана з твоїм днем ​​народження 6-го?

Ні, ніяк не пов’язана. Організатори взагалі пропонували 1 квітня, причому дуже наполегливо. Але, по-перше, я серйозно ставлюся до цього всього (сміється), а по-друге, це була субота, а субота в артистів – робочий день, на відміну від неділь. І була велика ймовірність, що ми там в січні намітили б собі 1 квітня, а потім у когось намалювався б у цей день концерт і все. Ми всі, звичайно, друзі, але не до такої ж міри. Тому потрібен був  більш-менш розвантажений день, і вони знайшли 9 квітня. А я думаю: ну ось, заодно і до дня народження буде.

 

  • Давай трохи зануримося в історію. Як виник MetaMoreFozzey? За яким принципом ти відбирав і збирав матеріал для проекту?

Почалося з пісень «Діти Голівуду» і «Любов». Ми готували альбом «Пожежі міста Вавілон», я написав їх, і ми їх навіть зробили – на альбомі їх грає ТНМК. Про «Любов» я сам сумнівався, чи підійде вона гурту, а «Діти Голівуду» мені подобалася. Але Фагот сказав: «Там такі слова, під якими я не підпишуся. Це твоє. Зроби сольник». Спочатку я думав, що це він мене так послав (сміється). А потім, як це зазвичай буває, піна спала, море заспокоїлося, і я подумав: чому б і ні. Ситуація ускладнювалася тим, що паралельно робив сольник Діля (Едуард Приступа, екс-вокаліст ТНМК – прим. авт.), і все йшло до того, що він піде з гурту, а тут ще я з сольником… Це, до речі, теж була одна з причин, за якими я ніяких особливих рухів тіла з піару проекту не робив. Випустив чисто з любові до музики студійний альбом. Потім записав другий. Потім якось став збиратися матеріал на третій, але Артур Данієлян, який робив музику для перших двох, вийшов на промисловий рівень затребуваності, і йому це стало нецікаво. Таким чином пауза між другим і третім затягнулася років, по-моєму, на сім (насправді на дев’ять – прим. авт.). Якимось дивом заготовки залишилися у Артура на хард-диску, а помічник Фагота Женя Чистяков вирішив ними зайнятися, у нього прекрасно вийшло, і вийшов «CD».

 

 

Про ідею концерту я десь раз на рік згадував. А ось зроблю на якомусь куражі. А тут ми влітку сиділи в гримерці на фестивалі «Файне місто», було вже 2 години ночі. The Hardkiss щось хитрили з таймслотом, коли їм виступати: то раніше, то пізніше… Ми сказали, що нам пофіг, коли грати, тому ми виступали останніми о 2-й ночі. Концерт був хороший, але оскільки ми 4 години сиділи в гримерці, робити нам не було чого, і у мене під віскі виникла ідея: а я все-таки його зроблю, в дусі «Ватсон, а давайте його спіймаємо» (сміється). А потім Фагот та інші пацани почали мені нагадувати: «Так що, ти робиш?». Я опитав усіх, хто теоретично міг взяти участь – там же багато дуетів. Хтось, може, ображається, що я його в підсумку не покликав, але мені хотілося зліпити таку цілісну програму, як кулачок. Ще влітку я став опитувати тих, кого вирішив запросити: Положик, Кашу, Гордієнко… Діля, зрозуміло, в боєкомплекті. Хотів покликати Анатолія Ульянова, але він в Лос-Анджелесі – прикро. Тож влітку почали думати, восени примірялися, а взимку вже конкретно почали розмовляти з закладами і ось домовилися з Sentrum на 9 квітня. Тепер би все це пережити, видихнути, послухати музику спокійно, а то я в машині весь час слухаю мінусовки – репетирую. А воно ж все зроблено було під студійне виконання, «нахлести» і все таке … В деяких піснях є місця, де нема де вдихнути.

 

  • Буде живий склад чи «мінус»?

Буде по-різному. Будуть різні штуки, сюрпризи і навіть один такий, який ми самі від себе не очікували.

 

  • Концерт заявлений як «перший і останній». «Останній» – це твоє заднє слово?

Задніше не буває (сміється). Та як я всіх їх знову зберу? Воно їм треба? Разок вийдуть. Тут немає такої комерційної складової, щоб можна було всіх купити і сказати: «Їдьмо…» (сміється). Це для тих, хто дуже глибоко копає.

 

Я був одного разу на концерті проекту Фагота. Він зовсім інше робить. Якщо у мене такий «ТНМК-лайт», то у нього зовсім інакше.

 

  • А яке майбутнє MetaMoreFozzey? Може, якісь ще музичні проекти у тебе в роботі або на прицілі є?

Ні. Зараз всі думки про новий альбом ТНМК, я пишу для нього тексти. Коли ми його запишемо, якщо щось залишиться, подивлюся і зрозумію, хочу я щось записати для MetaMoreFozzey чи ні. Для сайда у мене зараз є книжки, там все простіше – не треба ні з ким домовлятися, вийшов на балкон, сів і пиши.

 

  • Останнім часом Фагот активізувався зі своїм сольним проектом Fahot…

Так, останні років вісім (сміється).

 

  • Я маю на увазі саме останнім часом.

Так, він зараз щось робить, здається, відео знімає.

 

 

  • У решти хлопців з ТНМК теж були або є сайд-проекти, можна згадати групи «Борщ», «Дай 5», «ДримбаДаДзига»… Ви цікавитеся сольною або сторонньою творчістю один одного?

Я був одного разу на концерті проекту Фагота. Він зовсім інше робить. Якщо у мене такий «ТНМК-лайт», то у нього зовсім інакше.

 

  • Фагот допомагав тобі в записі альбомів MetaMoreFozzey, а тебе до свого проекту залучав? Може, тексти написати?

Років зо три тому він на якусь пісню просив текст, але я не пам’ятаю, написав я йому чи ні. Може, і написав, але не факт, що він використовував.

 

  • Минулого року ТНМК відзначили 20 сезонів діяльності в форматі, в якому всі вас знають. І всі ці 20 років граєте практично незмінним складом, кістяк, принаймні, залишається. Явище досить рідкісне, якщо не сказати унікальне, для нашого шоубізу. Завдяки чому, по-твоєму, ця стабільність?

Так Бог його знає. Якщо починати аналізувати, то це треба сідати на дивани або укладатися на кушетки в кабінеті якогось психоаналітика. Навіщо? Поки йде – тьху-тьху-тьху! – нехай йде. Воно і повинно йти, тому що цього хочеться, тому що це головна справа.

 

 

  • Давай тоді, користуючись нагодою, поговоримо про плани ТНМК, найближчі і довгострокові. Ви цього року вже опублікували одну нову пісню – «Різдво – рок-н-рол»…

Виходить новий кліп «Дзеркало», але ця пісня ще з альбому «Дзеркало». Ще у нас готовий дует з Братами Гадюкіними «Гострі ножі». Треба зняти на нього відео – Фагот начебто вже придумав ідею – і сідати записувати пісні для нового альбому. Влітку у нас багато фестивалів, штук 6 або 7, тому до літа треба встигнути попрацювати в студії.

 

  • А як щодо спецпроектів? «Симфонічний хіп-хоп» у вас вже був, джазовий проект був, акустика – неодноразово. Може, хіп-хоп-опера або мюзикл?

Симфо-проект ми не кидаємо. Це такий «Пік Комунізму». Це length-project, який живе окремим життям, і ми дуже сильно хочемо продовжувати працювати з Юрою Яковенком, диригентом і аранжувальником. Ми зробили не всі пісні, які вже були готові.

 

  • Тобто варто чекати на «Симфо-хіп-хоп-2»?

Це не буде «Симфо-2», це буде апгрейд, радше «Симфо 2.0». Тобто два основних напрямки, за якими ми найближчим часом будемо працювати, – це запис нового альбому та розвиток проекту «Симфонічний хіп-хоп» як концертної програми.

 

 

 

Розмовляв Макс Віхоть

 

 

Джерело: Культпростір

Залишити коментар

Filed under "ТНМК"

Залишити відповідь

