Atomic Simao: Наша музика – це відрепетирувана імпровізація

13 квітня 2017 р.

Психоделічна музика в Україні не дуже розвинута, але флагман в неї є – київський гурт Atomic Simao. Септет, обладнаний, окрім стандартного рок-інструментарію, також перкусією, саксофоном та флейтою, готує зі спейс-року, ейсід-джазу та психоделії в якості інгредієнтів ядрену галюциногенну суміш, яку можна порівняти за ефектом з набором Рауля Дьюка і Доктора Гонзо в «Страху і відразі в Лас-Вегасі». Недарма публіку на їхні трансцендентні шоу організатори зазивають фразою: «Економте на ЛСД – приходьте на концерти AS».

У грудні Atomoc Simao випустили третій студійний альбом «ECHO», відзначений усіма провідними музичними ресурсами як один з найбільш яскравих релізів року. В лютому вже вдруге розігрівали зал перед виступом культових Red Snapper, а барабанщик киян Георгій Вальчук брав участь у декількох номерах британців в якості перкусіоніста.

13 квітня Atomic Simao дають сольний концерт в київському залі Sеntrum. Напередодні засновник-ударник гурту Георгій Вальчук та бас-гітарист Микита Гавриленко відповіли на кілька запитань Cultprostir.

 

 

  • Концерт в Sentrum – це презентація альбому «ECHO»? Будете грати його повністю?

Георгій Вальчук: Не зовсім. Презентація в Києві була в грудні. У нас за останній рік накопичилося багато ідей і замальовок, які нарешті вдалося поставити на ноги, і тепер ми спостерігаємо за тим, як вони пересуваються. Деякі з них вже досягли статевої зрілості, деякі поки що в садок ходять. Це буде мікс з нових треків, а також 3-4 треку з альбому.

Микита Гавриленко: Також будуть сюрпризи із запрошеними музикантами.

 

 

  • Альбом отримав позитивну, якщо не сказати захоплену критику. Деякі назвали його найкращою інструментальною платівкою року. 4 квітня він був випущений на вінілі грецьким лейблом Cosmic Eye Records. Три роки тому вони ж випустили ваш повноформатний дебют «Sphyro». Як почалася ваша співпраця? Чому стали працювати саме з цим лейблом? Не розкриваючи комерційних таємниць, розкажіть, будь ласка, про вашу взаємодію. Що вони беруть на себе і які ваші зобов’язання перед ними?

МГ: Співпраця з лейблом – заслуга Джо, Георгія Вальчука. Він їм написав, їх зацікавила музика і звук першого альбому, домовилися про реліз. Схема взаємодії – виходить обмежений тираж, ми отримуємо його частину.

ГВ: Мій випадок ідентичний з Ігорем Сидоренко зі Stoned Jesus. Я відправляв безумну кількість листів лейблам по всьому світі. В Європі чи Америці можна знайти лейбл, який спеціалізується на певних жанрах, далеких від мейнстріму. Починаючи з важкої і нойз-музики, закінчуючи ґлітч-хопом і авангардною експериментальщиною. Так ось я відправив близько 1000 листів. На четвертий за рахунком відправлений лист мені прийшла ствердна відповідь, всі інші залишилися без відповіді, або їх взагалі не читали.

Тож мені пощастило, якщо можна так сказати. Удача ще і в тому, що вони випускають психоделік, спейс-рок і прог-музику, і альбом дуже їм припав до душі. За домовленістю ми отримали 10% від тиражу (300 копій) і зберігаємо за собою право випускати альбом на іншому лейблі. Тому дуже скоро, сподіваюся, «ECHO» вийде на CD в Україні.

 

 

  • Чому інструментальна музика? Вам нема чого висловлювати словами чи нема такої необхідності?

ГВ: Це концепція колективу. По-перше, я часто бачив людей, які думають, що вони гарно співають, або що взагалі вміють це робити, і от найчастіше складалося враження, що їх хтось обдурив. Або ж людина вміє співати, але просто його манера не зовсім підходить до нашої музики, хоча в інших жанрах це працює на ура. Інструментально можна виразити набагато більше емоцій, ти можеш розповісти дуже багато історій, що перетікають з однієї в іншу. Голос і текст приковують до себе дуже багато уваги, і якщо вже йти на цей крок, то тільки тоді, коли ти впевнений, що ви один одному підходите. І, на щастя, ми знайшли цих людей.

МГ: Музику зрозуміють і в Африці, і в Японії, слова ж дуже «усушують» емоцію. Проте, у нас є треки з вокальними партіями, є колаборації з хорошими вокалістами.

 

  • При прослуховуванні вашої музики складається враження, що в ній багато імпровізації. Наскільки воно вірне? Чи, може, все ретельно прораховано і відрепетирувано?

ГВ: Дуже вірне враження.

МГ: Якщо говорити про альбом, то це – відрепетирувана імпровізація. Я називаю наш творчий метод «методом морських камінців» – якщо кинути у воду камінь і віддати його хвилям, то з часом вийде дуже обтічна й красива форма, яку не створити просто так вручну. У даній метафорі камінчик – це начерк теми, а хвилі – це час.

 

 

  • Як взагалі народжується ваша музика?

МГ: В основному це все створюється спільно. Хтось може спонтанно почати якийсь хід або ритм. Якщо його підхоплюють і продовжують грати на наступній репетиції, то є ймовірність, що з нього народиться нова тема. Також є моменти усвідомлених пропозицій та ідей в даній схемі.

ГВ: В джемах. Ритм-секція, як скелет і м’язи, гармоністи – як тканини і шкіра. Музична анатомія нашої групи.

 

 

  • Психоделія своєю появою зобов’язана речовинам, що змінюють свідомість. У вашій творчості цей зв’язок має місце?

ГВ: Якось один з організаторів написав: «Музика така, що ви можете сміливо заощадити на ЛСД, прийшовши на концерт». Більшість відгуків дійсно такі. Людей забирає від музики і без хімії – це ж чудово. Ми експериментуємо в усьому, з собою, з музикою, зі знаннями і зі свідомостями, вашими і нашими.

МГ: Мою свідомість дуже сильно змінює склянка чистої води, коли я хочу пити.

 

  • Чим надихаєтесь на творчість?

МГ: Особисто за себе скажу, що впливає все, що викликає резонанс. Цього надто багато, щоб описувати тут, тим більше що це буде мій суб’єктив.

ГВ: Все в гурті слухають різну музику, але збігається спільне бачення. Музику я полюбив у 7 років, і мені дуже пощастило з музичними наставниками. В 7-10 років були Guns ‘N Roses, Motley Crue, Skid Row, Metallica, Iron Maiden. У 10-14 – Korn, Deftones, Rage Against the Machine, Nirvana, Prodigy, Chemical Brothers, Led Zeppelin, Can, Grand Funk і, звичайно ж, Джимі Хендрікс! Потім я відкрив для себе цілий океан електронної музики і десь в той же час вперше почув Red Snapper, Xploding Plastix, The Herbaliser, DJ Shadow, Future Sound of London, Coldcut, і у мене взагалі все змішалося і ось тоді захотілося створити групу.

 

  • Ви ділили сцену з The Herbalizer, Psychic TV, Red Snapper. Це плід ваших зусиль та ініціатив або вас запрошували організатори, чи, може, вибирали самі гості?

МГ: Це Божий Дар.

ГВ: З попередньої відповіді ви можете зрозуміти, наскільки я був щасливий, коли дізнався про те, що будемо грати на розігріві у The Herbaliser і Red Snapper.

 

 

  • Чи спілкувалися з кимось із дорогих гостей? Про що?

МГ: З Red Snapper досить товариські стосунки склалися. Спілкувалися в основному про музику. Взагалі вони прекрасні хлопці, які підтверджують вислів «чим менше пафосу, тим краще людина», що має прямий стосунок і до музикантів.

ГВ: З «Ред Снепперамі» найбільше знайомий, і досі спілкуємося. Про вплив алкоголю на колінну чашечку, про Джеймса Бонда, про ФК «Челсі», про ФК «Суонсі», про музику з Playstation, про Угорщину і Голландію, про мрії і реалії, курйози і улюблену музику. Англійці вражаючі, музиканти особливо!

 

  • З ким із «фірмачів» ще хотіли б виступити?

ГВ: З живих – із The Amorphous Androgynous, Thievery Corporation, Gaslamp Killer, Bonobo, Cinematic Orchestra, Brian Jonestown Massacre, The Oscillation.

МГ: Ось вам спонтанна відповідь від Микити – з Трентемьоллером.

 

 

 

 

Розмовляв Макс Віхоть

 

 

Джерело: Культпростір

Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s