Сергій Варламов, виконавчий директор УХЛ: Вдалося зменшити прірву в рівні хокейних команд

21 березня 2017 р.

Виконавчий директор Української хокейної ліги (УХЛ) Сергій Варламов в інтерв’ю для Укрінформу підбив підсумки регулярного сезону і анонсував майбутній фінал УХЛ між клубами “Кременчук” та “Донбас”, який стартує вже 26 березня. Також наш співрозмовник розповів про те, яким бачить майбутнє українського хокею, і акцентував увагу на важливій ролі меценатської підтримки спорту в цілому.

– Сергію Володимировичу, які підсумки регулярного сезону в УХЛ?

– Як ви прекрасно знаєте, в цьому сезоні в регулярному чемпіонаті брало участь шість клубів – “Білий Барс” (Біла Церква), “Витязь” (Харків), “Дженералз” (Київ), “Донбас” (Донецьк), “Кременчук” і “Кривбас” (Кривий Ріг).

Чемпіонат складався з 40 турів, а розділений був на 8 кіл. Таким чином, кожен клуб по 8 разів зустрічався з кожним із суперників. 4 рази – вдома, 4 – в гостях. В цілому ж, у регулярному чемпіонаті відбулося 120 поєдинків.

У цьому сезоні в регулярному чемпіонаті усі команди закинули 827 шайб. Якщо розділити на кількість матчів, то це, в середньому, 7 голів за одну гру. Значно зросла кількість ігор, де різниця в рахунку не перевищувала 2-х шайб. А саме – 53 подібних поєдинки. Це кращий показник для чемпіонату України за останні роки.

У першу чергу це свідчить про те, що вдалося зменшити прірву в рівні команд. Ще в минулому році ця різниця в класі була помітна неозброєним оком. Боротьба стала запекливіша, а рахунки – бойовими. Кращий приклад – поєдинок першої та п’ятої команд – “Кременчука” та “Білого Барса”. У грі, де “Кременчук” обов’язково мав перемагати, аби стати першим в регулярному сезоні, їм вдалося здолати суперника лише з рахунком 1:0.

– Стадія плей-офф, мабуть, найцікавіша частина. Як ви думаєте, чи виправдовує вона очікування вболівальників?

– Упевнений, що так. З організаційної точки зору ми задоволені тим, як пройшли півфінали, і як підготувалися до старту фінальної частини. Арена “Айсберг” у Кременчуці, “Альтаїр” в Дружківці і Льодовий стадіон в Кривому Розі заповнювались на всіх поєдинках, що вчергове підтверджує інтерес уболівальників до хокею.

У Броварах на матчах “Дженералз” з цим було трохи складніше як мінімум через те, що столична команда проводила свої матчі поза Києвом. Проте, місцева публіка також активно цікавилася і відвідувала трибуни. Це якщо говорити про “живий” інтерес.

З точки зору проведення трансляцій, то всі матчі показав телеканал XSPORT в прайм-тайм у будні й вихідні, а охоплення аудиторії виросло у порівнянні з матчами регулярного чемпіонату. Особливо активно глядачі стежили за протистоянням “Донбасу” і “Кривбасу”.

– З якою метою в стадію плей-офф включили два нововведення – систему Coach Challenge і додаткові 20-хвилинні періоди?

– УХЛ – це не лише клуби, а й арбітри. Ми працювали і продовжуємо працювати над удосконаленням їхньої кваліфікації. Всі ми прекрасно знаємо, як прискіпливо розглядається кожне їхнє рішення, особливо спірне. І, зрозуміло, кожен уболівальник, тренер, гравець, функціонер трактує моменти по-своєму.

Через це ми працюємо над підвищенням рівня роботи нашого суддівського корпусу. І все ж слід зазначити, що протягом регулярного чемпіонату і навіть під час півфіналів плей-офф вистачало спірних моментів, але гучних скандалів удалося уникнути. Зрозуміло, на фінал плей-офф ми також покладаємо великі надії й сподіваємося, що судді відпрацюють на високому рівні.

Навіщо був уведений Coach Challenge? Ми намагаємося брати тільки краще від НХЛ і європейських чемпіонатів, де подібна система успішно використовується. Це дозволить командам вирішувати, хто сильніший на майданчику, в той же час практично звівши до нуля шанс помилок ззовні. Головний тренер клубу один раз в кожному матчі зможе попросити арбітрів переглянути один спірний епізод, пов’язаний зі взяттям воріт. В принципі це нагадує теніс, де гравець може попросити арбітра подивитися повтор спірного моменту і прийняти правильне рішення.

Що стосується 20-хвилинних періодів, то це – ще один пункт, взятий з практики кращих світових ліг. Своєрідна завжди цікава уболівальникам, незалежно від виду спорту. Втім, з іншого боку, було б доцільніше, щоб колективи визначали найсильнішого у звичній рівній боротьбі. З цією метою, власне, і ввели додаткові періоди по 20 хвилин і відмовились від серій булітів у матчах на виліт.

Якщо говорити про нововведення в контексті плей-офф УХЛ, то один із них вже зіграв у протистоянні “Донбасу” і “Кривбасу”. Якщо згадати події того матчу, то донеччани врятувалися буквально на останніх секундах зустрічі, а вже в овертаймі закинули переможну шайбу.

– Поговоримо про ситуацію з хокеєм у масштабах всієї країни. Не таємниця, що український спорт переживає складні часи,  яка на сьогодні тенденція з розвитком саме цього виду спорту?

– Ви маєте рацію, українському спорту зараз неймовірно важко, і поки складно сказати, коли ми вийдемо з цього крутого піке. І не важливо, хокей це, футбол, біатлон або щось інше.

Так склалося за довгі роки, що на серйозному рівні український спорт може існувати, спираючись на дотації від багатих власників або інвесторів. Фактично, клуби, як структури, є неприбутковими організаціями і не заточені під те, щоб заробляти гроші. Але ж ми з вами розуміємо, що для того, аби клуб став самоокупною структурою, потрібен не один день роботи і не одна-дві пари рук. Це і чітко вибудувана вертикаль роботи, і якісний менеджмент, маркетинг, робота з уболівальниками й так далі.

Хокей в Україні поки не на провідних ролях, а конкурувати з тим же футболом на даний момент неймовірно важко. І все ж, після тривалого штилю, є певні зрушення в плані інтересу до цього виду спорту. Хочеться сподіватися, що цей процес піде активніше, а розмови стануть більш предметними.

– З огляду на ситуацію, що склалася в країні, чи не слід давати більше преференцій меценатам і спонсорам, які готові підтримувати української спорт?

– Наші спортивні чиновники і власники клубів тільки зараз починають усвідомлювати, як повинно бути насправді. Усвідомили б трохи раніше – отримали б більше часу на те, щоб перебудуватися і почати все, як то кажуть, з чистого аркуша. Найняли б професіоналів, збудували б структуру, знайшли б інвесторів і спонсорів. Поступово, невеликими кроками, вийшли б на пристойний рівень.

Є маса прикладів з Європи, де, наприклад, регіональний клуб, який не має серйозної фінансової підтримки з боку власника або місцевої влади, перекриває витрати доходами від спонсорів. Особливість у тому, що це може бути або 2-3 серйозних компанії-інвестора, або ж 20-30, але маленьких.

І ось тут роль меценатів дуже важлива. Особливо таких великих організацій – представників соціально-відповідального бізнесу, як ТМ “Parimatch”, що є нашим титульним спонсором УХЛ. А також “Конті”, “Житня Сльоза” і “М’ясна Весна”, з якими активно і плідно співпрацює Українська хокейна ліга. Такі компанії зараз є головними інвесторами і українського хокею, і українського спорту в цілому. Як я вже говорив, залучення спонсорів – одна з найважливіших задач УХЛ.

– Які плани УХЛ на наступний сезон, над чим будете працювати?

– На даний момент ключове завдання – гідно завершити цей сезон, адже попереду найбільш важлива частина змагання – фінальна серія. Якщо говорити глобально, то у нас вже розроблений план проведення чемпіонату на наступний сезон. Багато в чому, зрозуміло, ми спираємося на той досвід, який маємо на сьогодні й за підсумками проведення чемпіонату 2016/17. Це стосується і формату, і календаря, й інших моментів.

Не хочу розкривати всі деталі, адже ви самі розумієте, що український спорт – непередбачуваний, де в один момент все може піти зовсім не так, як задумано. Тому рухаємося від завдання до завдання, крок за кроком.

Зрозуміло, слід звернути увагу клубів на роботу з уболівальниками, щоб трибуни були заповнені не тільки на вирішальних матчах, але й протягом усього сезону. Крім того, одним із пріоритетів на новий сезон є розвиток дитячо-юнацького хокею.

– У цьому році Київ прийматиме Чемпіонат світу з хокею в Дивізіоні I. На ваш погляд, проведення цього турніру дасть додатковий імпульс розвитку українського хокею?

– Я дуже на це сподіваюся! Взагалі, як правило, великі, міжнародні події дають нам поштовх уперед. В першу чергу сподіваюся, що організатори наведуть лад у Палаці спорту і продемонструють усьому світові, що ми все ж хокейна нація, яка любить цей вид спорту і прагне його розвивати, виходити на високий рівень.

З іншого боку, подібна подія, тим більше в Києві, може простимулювати місцевих інвесторів і зацікавлених осіб розвивати хокей безпосередньо в столиці. Вперше за всю історію проведення чемпіонатів України в фіналі плей-офф 2016/17 не буде столичного клубу. Напевно для київських уболівальників це велике розчарування, незважаючи на всі спроби “Дженералз” переграти “Кременчук”.

– На який результат ви очікуєте від української команди на цьому турнірі?

– На позитивний. Удвічі приємніше спостерігати за нашою збірною, адже базовим чемпіонатом для національної команди став саме чемпіонат Української хокейної ліги.

Ми всі розуміємо, що суперники у збірної України на чемпіонаті світу – більш ніж серйозні команди. Найголовніше – викластися на сто відсотків і продемонструвати все, на що хлопці здатні. Також важливо зіграти з душею і для своїх уболівальників. Кожен глядач повинен розуміти, що хокеїст грає не тільки за себе або за команду, а за честь всієї країни.

 

 

 

Розмовляли Святослав Василик, Андрій Недбайло, Київ

Фото: brovary.pravo-znaty.org.ua

 

 

 

Джерело: Укрінформ

Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s