Саша Чемеров: У мене головний критерій – щоб не було соромно. І мені не соромно

20 лютого 2017 р.

 The Gitas

The Gitas

Два в одному: інтерв’ю з колишнім лідером української групи «Димна Суміш» та рецензія на новий альбом його американського колективу The Gitas.

З безлічі українських рок-груп, які в силу різних причин припинили свою діяльність, мабуть, за жодною місцеві меломани не сумують так, як за чернігівсько-київською «Дімною сумішшю» (хіба що ще по іконостасу «Борщу»). На культовий статус у нас напрацювали одиниці, і «ДС» – одна з них. Багато в чому завдяки таланту і харизмі її вокаліста Сашка Чемерова. Ось уже п’ятий рік він живе в США, а «прощальний» лист групи досі регулярно цитують і ревно чекають на неминучий (є таке відчуття) камбек. Дров у топку підкинув торішній флешбек у вигляді двох нових треків «Димної суміші», перший з яких – «Зламані» – був опублікований 4 серпня в день народження Чемерова.

Однак у Саші нині є важливіші справи: 17 лютого вийшов новий альбом його американської групи The Gitas «Beverly Kills», вже другий за рахунком. Над створенням альбому він працював усе недавнє минуле, а його просуванню присвячує сьогодення і приділить найближче майбутнє.

Ми поговорили з Чемеровим про свіжу студійну роботу The Gitas, перспективи «Димної суміші» та дещо інше.

 

  • Перший альбом The Gitas закінчувався в індійському стилі – треком «Someone To Die With» з ситарно-перкусійною міні-рагою в фіналі, другий починається «Мантрою» в тій самій естетиці. Це спадкоємність, так було задумано?

Так, ти правильно все зрозумів, це частина концепції. В «Garland» ми фактично зіграли введення до «Beverly Kills».

 

  • На манежі ті самі: Сергій Мартинов? Маю на увазі партію ситара в «Mantra».

Ситар і фісгармоніку зіграв Сергій, за що йому низький уклін.

 

  • Назва альбому – «Beverly Kills» – досить-таки в лоб обігрує назву знаменитого району Лос-Анджелеса. Це маркетинговий хід чи присвята якійсь реальній Беверлі?

Ця назва, звичайно ж, гра на антуражі Беверлі-Гіллз і всієї гламурно-споживчої культури. Ми сміємося і плачемо над Клондайком втрачених мрій. Ми знаємо, що це ілюзія, ми знаємо, що це вбиває, але все одно продовжуємо летіти в вогонь.

 

 

  • В альбомі пропрацьована дамська тематика: «Beverly Kills», «The Decadence Of Laura Palmer», «Femme Fatale»…

На обкладинці у нас Калі, і альбом частково присвячений жіночій енергії, але оскільки ця богиня досить фаталістична, всі історії з трагімістічним забарвленням.

  • Тру-фани твоєї творчості впізнають ледь не в половині треків «Beverly Kills» давні напрацювання. Чому так багато старого «багажу»? Щоб «добро не пропадало» чи він просто «дозрів», чи, може, є нестача нових ідей?

В альбомі три пісні зі «старих»: «Magic», «Check Out The Violence» і «In Between». Ці пісні не заслуговували на те, щоб вкриватися пилом у вигляді демо, і чудово пасували до концепції. А нових ідей дуже багато, на кілька альбомів.

 

  • Де писали альбом? Хто продюсував?

Як і минулого разу, писалися в «The Rattle Room». Продюсував я з хлопцями, нам допомагав/інженерив/наглядав Джерон Лукса (відомий по співпраці, серед інших, з Джоном Леджендом, Alabama Shakes і Foster The People, він працював і над першим альбомом The Gitas – прим. ред.).

 

 

  • The Gitas, як і раніше, без лейбла? DIY рулить?

Поки виходить DIY, а там подивимося.

 

  • У січні вийшов кліп на заголовну пісню альбому. По картинці – натуральний Голлівуд, проте знятий, схоже, в Україні. Чому? Де знімали? Хто?

Справді, знімали в Україні з простої причини: Микита Кузьменко, оператор і режисер нашої історії, перебував в Україні й ніяк не міг приїхати. Але ми вирішили, що так навіть буде краще і цікавіше. У нас знявся відомий в радянські часи актор/каскадер Віталій Сєров і чудова молода актриса Вікторія Скицька. А стилістом була прекрасна Таня Муіньйо.

 

  • У кліпі ви встигли мимохідь стьобнути Дональда Трампа. Як ти ставишся до нового президента США і його обрання? За кого б сам голосував?

Я б голосував за Берні Сандерса, думаю, в цьому імені читається моє ставлення до Трампа та його обрання.

 

  • Судячи з того, що 5 лютого ви знімали в Лос-Анджелесі відео на пісню «Magic» (і під гаслом «шукаємо!» запрошували на зйомки 20 людей, які «прикольно виглядають»), наступний кліп The Gitas буде вже «made in USA». Коли покажете?

Ми дійсно зняли з тим-таки космічним Микитою божевільне відео на пісню «Magic», але з випуском почекаємо, оскільки наш перший сингл потрапив у серіал про музику, і ми чекаємо фідбека від цієї історії.

 

 

  • У розділі «Tour Dates» на фейсбуці у The Gitas поки порожньо. Чи очікуються концерти на підтримку альбому?

У нас була «реліз-паті» 16 лютого, якраз за день до виходу, потім концерт у березні, ну і ми потихеньку повертаємося до концертного режиму після пекельного 2016-го року.

 

  • Можеш конкретніше, хоча б у загальних рисах?

З тих пір, як ми почали записувати альбом, відбулися тисячі замісів, юридичних проваджень, зміна в складі. Це був складний час, і ми злетіли з турового режиму, але ось ми знову в сідлі.

 

  • Після виходу дебютного альбому ти сказав, що мета The Gitas – «пробратися всередину системи і розквітнути там». Як успіхи на цьому поприщі?

Успіхи є, але які – не скажу, щоб не нашкодити.

 

 

  • Чого ти чекаєш і чи чекаєш чогось від альбому «Beverly Kills»?

Я прийму все, що на мене чекає, а сам намагаюся не нудитися в передчутті, а працювати без довгих пауз.

 

  • Минулого року сталася подія, якої фани «Димної суміші» чекали більше 4 років, – гурт випустив 2 свіжих треки: «Зламані» і «О, Боже мій». Як сталася довгоочікувана реанімація? Хто виступив ініціатором?

Ми перед тим, як піти, обіцяли випустити ЕР, і не випустили через інертність і спорадичність окремих учасників групи. Реанімувалося все після того, як Сергій прислав мені демку, знайдену десь на задвірках комп’ютера, і ми вирішили її записати. Хлопці накопичилися на «Bobina Рекордз», а я тут, в ЛА, і так вийшла «Зламані». «О, Боже мій» звелася по інерції, на ентузіазмі, а інші пісні залишаються в очікуванні нового сплеску. А так поки гнило…

 

 

  • Що далі чекати від гурту «Димна суміш» та коли?

Складне питання, на яке у мене немає відповіді…

 

  • Твоя незрима присутність в українському музичному просторі не обмежується альтернативою. Твій слід несе і «великий» шоу-бізнес – адже ти саундпродюсер і автор пісень групи «Агонь», нової інкарнації незабутнього поп-феномену Quest Pistols. Скажи, для тебе є якась різниця в написанні пісень для The Gitas і «Агонь»?

Я досить давно цим займаюся і навчився перемикатися в різні режими. У мене головний критерій – щоб не було соромно. І мені не соромно.

 

  • Коли ти востаннє був в Україні?

Майже 5 років тому.

 

  • Як гадаєш, раніше приїдеш сюди на камбек-концерт «Димної суміші» чи з дебютом The Gitas?

Гадаю, що з «даблом», а там подивимося.

 

  • У будь-якому разі дуже чекаємо. Успіхів! Харе Крішна!

Велике спасибі! Джая Радхє!

 

 

***

 

17 лютого у очолюваного Чемеровим тріо The Gitas вийшов новий альбом – друга за рахунком платівка (7-пісенний дебютник «Garland» датований 2015 роком) і перший лонгплей. «Beverly Kills» впевнено (і навіть буквально) приймає естафету «Гірлянди», припаде до смаку любителям гітарного альтернативного року в діапазоні від ранніх Black Rebel Motorcycle Club (до слова, з Робертом Левоном Біном Саша приятелює) до пізніх Helmet і змусить подумати про різне шанувальників «Димної cуміші».

За люб’язної участі ватажка і командувача парадом Cultprostir галопом пробігся по треках альбому.

 

1. «Mantra»

Навмисне (як виявилося) продовження завершального треку альбому «Garland» – «Someone To Die With». Замішаний на індійських дріжджах і санскриті тягучий сладж з партіями ситара від соратника по групі «Димна cуміш» Сергія Мартинова.

Саша Чемеров: ««Мантра» – це заголовок. Письмовий переклад такий: ти можеш виконувати покладені на тебе обов’язки, але у тебе немає права насолоджуватися плодами своєї праці. Ніколи не вважай, що результати твоїх дій залежать від тебе, але при цьому і не відмовляйся від виконання своїх обов’язків».

 

2. «4Free»

Канонічний хард – «привіт 70-м!», з соляками і протяжливими вокальними «у-у-у».

«Ця пісня про те, що ти в цьому житті нічого не отримуєш безкоштовно, і від розплати не втекти».

 

3. «Beverly Kills»

Злегка розмазаний альт-рок з легким психоделічним нальотом в найкращих традиціях Queens Of The Stone Age.

«Пісня про оманливо-привабливий світ ілюзії, який вбиває тебе зі швидкістю комети».

 

4. «Decadence Of Laura Palmer»

Звичайно ж, уклін Анджело Бадаламенті (назва зобов’язує) і гурту Alice In Chains (що неспроста).

«Пісня присвячена історії, що сталася в маленькому містечку Твін Пікс, і заспівана від особи вбивці».

 

 

5. «Judas»

Бальзам на рани фанів «Димної суміші» з акустичними вставками і натяком на оркестровку, що змушує згадати, зокрема, акустичний сет «Суміші» в Київському планетарії.

«Про те, що якщо ти будеш обманювати, прикидатися і зраджувати, то незабаром потрапиш до царства пітьми психічних розладів і важких наркотиків».

 

6. «Check Out The Violence»

Салют гурту Nirvana, такому улюбленому у Чемерова, і алюзія на «сумішівську» «Школу».

«Про рішучу і криваву боротьбу зі своїми симпатіями і внутрішніми демонами».

 

7. «Thai Food»

Забавна перебивка.

 

8. «Femme Fatale»

Радіофрендлі річ із задатками хіта і фірмовим вокальним надривом Чемерова, яка вкотре розкриває його талант мелодиста.

«Про повну віддачу себе фатальній жінці, потрапляючи в мережі до якої, ти, навіть знаючи результат, ступаєш у прірву».

 

9. «Magic»

Ще один заліт у хард 70-х, розспівування, беки і привид пісні «Друг, повернись» «Димної суміші». І невипадково – реалізація одного зі старих напрацювань.

«Пісня-заклик до об’єднання сил і знань для будівництва кращого світу, заклик до уважного прочитання знаків всесвіту».

 

 

10. «Sharks Of Disharmony»

Композиція, якою повільно розливається всепроникаюча каламутна гітарна отрута, з незабутніми Сашиним криками благим матом у фіналі.

«Про бєспрєдєл політиків і чиновників, про систему, яка жере тебе без ножа і вилки».

 

11. «Not Alive»

The Gitas тут вірні заповітам Тоні Айоммі, так само, як завжди був і залишається вірний їм гітарист Alice In Chains Джеррі Кентрелл. Героїнове соло. Вокал Лейна Стейлі в цій пісні уявити легко, і недивно, чому.

«Пісня-триб’ют Лейну Стейлі з Alice In Chains. «А знаєш, я живу для тебе, хоч давно вже здох. І не хочу народжуватися знову».

 

12. «In Between»

Обов’язковий «мєдляк» – а як же без…
«Зізнання в тому, що я завис на середині між добром і злом. Типу як герой Вілла Сміта у фільмі «Я – легенда»».

 

13. «That’s All I Do»

Прегарна кода, задушевний розслабон у дусі «Easy» Faith No More, з фортепіано і партією струнних. Робить честь Сашиному інгліш-прононсу.

«Це щиросердне зізнання рок-зірки в тому, що ти йому байдужа. Навіть якщо тобі здається, що він чуйний і турботливий, не сумнівайся в тому, що вже вранці він буде мчати в інше місто, а там його чекають сотні таких, як ти, группі».

 

 

Фото надані пресс-службою

 

 

 

Розмовляв Макс Віхоть

 

 

 

Джерело: Культпростір

Залишити коментар

Filed under "Димна Суміш", Чемеров Олександр (Димна суміш)

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s