Ексклюзив на Розмові: Ніка Ініна: «Хрангели» та «Вартові добра» – це моє прагнення до ідеального світу

20 лютого 2017 р.

16790842_333992643662160_529055855_nЗ давніх-давен письменники були наділені особливим, глибоким зором.  Вони бачили те, чого не помічали інші, і загострювали увагу своїх читачів на таких речах, які ставали зрозумілими решті тільки згодом. Письменники попереджали про небезпеку, подібно до вахтового матроса, який напружено вдивляється у сповите туманом море в пошуках смертоносних мін. (А мін, на жаль, останнім часом помітно побільшало…)

Та коли Ніка Ініна описує своїх героїв – дітей з надзвичайними здібностями,- вдумливий читач доволі легко розпізнає в них риси «покоління Z», про яке так часто пишуть останнім часом.

А коли письменниця із захопленням розповідає про хрангелів, що оберігають кожен крок надзвичайних дітей, ми подумки звертаємось до своїх небесних охоронців – щоб ті не полишали і нас.

І нарешті, коли в черговому жорстокому двобої між Добром і Злом вкотре перемагають Хранителі Добра, ми видихаємо з полегшенням, розтискаємо кулачки і молимося, щоб так само було і в нашому, реальному житті.

Скажіть, чому Ви пишете саме фентезі? Вас не лякає конкуренція?
Я пишу фентезі, тому що саме такі сюжети приходять до мене та просять втілення. Мені здається, жоден письменник не обирає, в якому жанрі йому працювати. Яка муза завітала, тій і радіє. Конкуренції не боюся. На щастя, в такому занятті як написання книжок, конкуренція є на якомусь двадцятому місці. Я отримую неймовірне задоволення від процесу творчості, а те, що мої книжки подобаються читачам, це взагалі велике щастя. Тож про яку конкуренцію може йти мова?

 

На вашу думку, навіщо сучасним дітям читати українське фентезі?
Я б не ставила питання таким чином. Навіщо взагалі дітям читати? Для того, щоби насолоджуватися сюжетом, для того, щоби розвивати та підживлювати уяву, занурюватися в інші світи, приєднуватися до пригод, почуттів, емоцій книжкових героїв. На мій погляд, це основні причини для читання в будь-якому віці. І я добре пам’ятаю, що в дитинстві саме це спонукало мене ковтати книжку за книжкою абсолютно різних жанрів.

16809111_333992706995487_2002665003_n

Яку особливість Ви могли б виділити у книгах «Хрангели» та «Вартові добра»?
Якщо говорити про особливості, то, на мій погляд, “Хрангели” та “Вартові добра” – це моє прагнення до ідеального світу. Попри те, що в книзі присутні темні сили й вони потужно заважають існуванню саме “ідеального” світу, добро перемагає. Діти в моїх книгах – чудові, навіть чарівні, та й Хрангели– це втілення доброти, сили й захисту. Я хочу, щоб світ добрішав, і я маю сподівання, що це відчувається в книгах.
Думаю, багато читачів цікавитиме хто є прототипом Ваших героїв? Прототипом кого є Ви?
Мені здається, всі ті люди, які зустрічалися на моєму життєвому шляху, щось принесли в того чи іншого героя. І діти, і Хрангели, і темнони складаються з пазликів, що належать різним персонам. Хтось вніс більший вклад, хтось менший… Наприклад, Болтан – це більше, ніж наполовину – мій батько, а Товчуха – перша вчителька. Якщо задатися питанням прототипом кого є я… Я думаю, що у кожного Хрангела є частина мене. Є такий розхожий вислів: “Про що б письменник не писав, він завжди пише про себе”. В моєму випадку вся компанія хрангелів не є вільною від мого впливу.

 

Чи планується продовження історії боротьби хрангелів та темнонів? Чи не боїтесь Ви втратити натхнення?
Так, я вже пишу третю частину цієї історії. Дуже боюся втратити натхнення рівно до того моменту, як починаю писати. Коли я вже біля комп’ютера, відбувається якась магія – я не встигаю записувати те, що малює моя уява. Але ж, як кожна творча людина, боюся того, що це колись закінчиться й дякую Богові, що дає мені можливість писати.

16788074_333992710328820_2014629158_n

Куди Ви плануєте перенести своїх героїв у наступних книгах?
Це точно секрет. Я сподіваюсь, моїм читачам буде цікаво дізнатися це безпосередньо з тексту книги.

 

Чи є у Вас бажання змінити щось у своїх книгах після їх виходу з друку?
Ні. Я помітила таку особливість: після того, як рукопис вже набуває книжкової форми, це стає якоюсь окремою від мене річчю. Коли вийшла перша книжка, десь через півроку я підписувала її комусь в подарунок, відкрила й зачиталася, ніби то не моє. Але одразу після друку я хочу писати ще.
Чи вважаєте Ви книги, які створюєте своїми партнерами по життю?
Скоріше, своїми дітьми. Вони з’явилися на світ із моєю допомогою, а далі йдуть своїм шляхом. Дуже приємно, що вони доходять до читачів і торкаються до чогось у душі та серці.

 

Яка з книг сучасного фентезі справила на вас незабутнє враження?
Досить складне питання… Я дуже люблю творчість Террі Пратчетта. Це велика втрата, що він пішов від нас, але велике щастя, що залишив нам свої твори.

 

Про що важливо пам’ятати, пишучи українське фентезі?
Не думаю, що є якісь особливості “українського фентезі”. Мені здається, письменнику важливо пам’ятати, що йому треба писати так, як йому самому було б цікаво читати.

 

 

Розмовляла Ольга Шкрьогал

 

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Залишити відповідь

