Саша Буль: Нас із поляками хочуть посварити

13 листопада 2016 р.

161103154455_boole_640x360_bartekbusz_nocreditПонад 130 концертів за рік у різних кінцях Європи, нон-стоп тур тривалістю півтора місяці – напевно, це ще один рекорд для української музики.

Він належить Саші Булю із Чернівців. Досі його зазвичай представляли як автора та виконавця пісень у стилі кантрі.

Однак останнім часом, особливо під час роботи над наступним альбомом, артист дещо відійшов від звичного для себе образу.

Про це, про життя у дорозі та відносини із польськими поліціянтами він розповів у розмові з ВВС Україна.

ВВС Україна: Розкажи про тур, з якого ти щойно повернувся.

Саша Буль: Це найбільший тур, у який я будь-коли їздив. П’ять тижнів і приблизно 40 концертів – не робіть такого, колеги музиканти. Було справді важко.

Можливо, це ще й тому, що цей рік і без того видався інтенсивним. Я по-справжньому відчув на собі польське прислів’я “rock’n’roll – to nie rurki z kremem” (“Рок’н’ролл – не тістечко”).

ВВС Україна: Ти постійно виступаєш у Польщі. Чи помітив ти якісь зміни у ставленні на тлі останніх політичних подій?

Саша Буль: Мені, як музиканту, часом важко судити про ті чи інші настрої в суспільстві, оскільки люди, що приходять на мої концерти, вже заздалегідь налаштовані до мене позитивно і, можливо, не скажуть мені того, що сказала б іншому українцю.

На моєму досвіді, а це понад 100 концертів по всій Польщі та ще понад 50 в інших країнах Європи, не було жодного випадку якоїсь навколополітичної агресії. Одного разу п’яний росіянин вирішив наїхати на мене у Варшавському барі, але його швидко втихомирили.

Проте, якщо раніше в Польщі, торкаючись теми політики, розмовляли про війну, то тепер дедалі частіше підіймають питання Бандери і розправ на Волині. Це добряче підігрівається в інтернеті. Ви лишень коментарі на новинних сайтах почитайте. Нас із поляками намагаються посварити.

“Мене вже неодноразово вітали з закінченням конфлікту”

ВВС Україна: Чим можна було би замінити цю тематику?

Саша Буль: Люди, з якими я зустрічався, все ще – при згадці про Україну – говорять про Чорнобиль. Війна цікавить усе менше, відтоді як у медіа про неї практично забули. Мене вже навіть неодноразово за кордоном вітали із закінченням конфлікту.

Мені здається, що європейці чекають від України якихось рішучих кроків у бік позитивних змін. Мене часто запитують, що змінилося після революції, чи задоволені люди? Тому саме повідомлення про рішучі реформи могли б наповнити інфо-простір. На жаль, перейменовування проспектів – не те, чого від нас чекають.

ВВС Україна: А експорт культурного продукту?

Саша Буль: Це може істотно вплинути на ситуацію у випадку, якщо це зроблять справді масово та грамотно. Ми ж бачимо альтруїстичні спроби незалежних молодих команд, нерідко із “липовими” трудовими візами, поступово прорубувати вікно в Європу, граючи в невеличких клубах. А це – крапля в морі всеохоплюючих медіа та інтернету, де Україна, на жаль, подана не з музичного боку.

ВВС Україна: Як у тебе справи з візами, до речі?

Саша Буль: Зараз я співпрацюю з офіційною концертною агенцією, тож маю папери, що легалізують мої гастролі. Хоча перший тур, організований на абсолютному ентузіазмі і “пташиних правах” (щоб не сказати гірше), окрім власних 500 євро, арешту і депортації товариша та незліченної кількості втрачених нервових клітин, приніс і приємні та корисні знайомства.

Частково усе сталося, наче у доброму кіно про музиканта мрійника: випадковий електронний лист із пропозицію від невідомого фолк-артиста з України через треті руки потрапив до власника концертної агенції. Той вирішив організувати пробний концерт. У підсумку підписали контракт.

ВВС Україна: З тобою в турах часто трапляються цікаві історії?

Саша Буль: Так. Наприклад, у мене вже є ціла купа історій, пов’язаних із копами. І приємні, і не дуже. Найприємніша – це коли я переходив дорогу, прямуючи до готелю після концерту на фестивалі у центрі міста, аж раптом переді мною на дорогу виїхало поліцейське авто.

Я вже подумав, що влетів. Але скло авто повільно опустилося, а звідти з піднятими вгору великими пальцями визирнули копи. Промовивши, “Sasha, zajebisty byl koncert! Dzieki!” (поліціянтам дуже сподобався концерт. – Ред.), вони вдарили по газах і зникли за рогом.

Найнеприємніша ж історія, це, звісно, коли за “липові документи” мого хорошого друга і тур-менеджера арештували прямо на трасі і, вдягнувши на нього наручники, урочисто повідомили мені, що далі пан музикант поїде сам.

Музика трансформує

ВВС Україна: Розкажи про свій виступ у в’язниці.

Саша Буль: Це було у польському місті Глогув. Враження залишилися дуже різні. З одного боку, я розумію, що люди за ґратами теж заслуговують на культурне життя. З іншого – дехто з них вчинили тяжкі злочини. На початку було справді страшно. Дехто виглядав так, що навіть дивитися їм в очі було лячно. Проте насправді дивовижно, як музика здатна трансформувати простір і людей.

Це якась чистої води магія. Протягом години суворі злочинці перетворилися на життєрадісних пацанів, які аплодували в такт і підспівували нехитрі приспіви. Концерт видався на диво комунікативним і дружнім.

ВВС Україна: Зараз ти знову засів на студії. Розкажи про свій наступний альбом.

Саша Буль: Новий альбом, на відміну від Survival Folk, буде менш меланхолійним і брудним, але більш електрифікованим і танцювальним (якщо так взагалі доцільно говорити про мою музику). І не те, щоб речі, про які я співатиму, будуть більш безтурботними і веселковими. Ні, все не менш погано, просто я навчився дедалі більше сміятися над життям.

Інструментів побільшає, аранжування стануть складнішими. Тут уже й електрогітара проскакуватиме, і бас із синтезаторами, перкусія і навіть, подеколи, електронні біти.

У мовному сенсі Golden Tooth (ось так ненароком я розкрив карти, як же називатиметься альбом) буде ще більш англомовним, ніж попередній – лише одна або дві пісні лунатимуть українською.

ВВС Україна: Де плануєш видаватися?

Саша Буль: Видавати альбом я планую на найстарішому українському лейблі, з яким працюю віднедавна – COMP Music/Universal Licensee. Хоча не без підтримки закордонної команди. В Європі просуванням релізу займатиметься моя рідна агенція Borowka Music.

Проте, додам для молодих виконавців: не варто переоцінювати ролі лейблів у наш час. Інтернет відкриває перед незалежними артистами неосяжний горизонт можливостей, тому сидіти на дупі, чекаючи контракту з видавництвом, – найгірше, що ви можете зробити для власної музики.

 

 

 

Розмовляв Роман Лебедь

 

 

Джерело: ББС

Залишити коментар

Filed under "Sasha Boole"

Залишити відповідь

