Валерій Балаян, режисер фільму “Хуізмістерпутін”: Хочу, аби замість “Іронії долі” Росія подивилася “Хуізмістерпутін”. І протверезіла

31 грудня 2015 р.

Прем’єра документального фільму кінорежисера Валерія Балаяна “Хуізмістерпутін” про махінації правлячого диктатора сусідньої держави, менш як за добу після презентації в Києві, стала хітом інтернету. Про те, як створювався фільм, відомий документаліст розповів в ексклюзивному інтерв’ю Укрінформу.

– Валерію Вазгеновичу, як довго ви працювали над фільмом, і що головне було в роботі?

– Ми відпрацювали вісім дуже напружених місяців з квітня цього року. Для нас було головне, аби про фільм ніхто нічого не дізнався, інакше б нам не дали закінчити. Тому ніхто нічого не знав до презентації.

– Кому належить ідея його створення?

– Ідея створення належить мені й Анастасії Кириленко.

– У титрах значиться, що фільм заснований на журналістських розслідуваннях Анастасії Кириленко та Володимира Іванідзе. Як довго вони проводилися, та чи достовірні документи, які вони використовують?

– Авторство розслідувань у фільмі не моє. Ці розслідування вели Анастасія Кириленко та Володимир Іванідзе. Вони займаються цією темою багато років і відповідають за кожен факт. Вони були змушені покинути Росію. Більшість фактів, викладених у фільмі, є у відкритих джерелах, потрібно тільки постаратися і пошукати. Ми просто зібрали всі ці дані в один фільм. Таких спроб – зібрати ці факти воєдино – наскільки я знаю, раніше не було. І все одно нам довелося кілька епізодів пропустити, тому що фільм і так став надто великим. Всі документи справжні, і ніхто поки що не зміг спростувати у жодному суді.

– То чи нагодував Путін Петербург після того, як за кордон за бартерними контрактами в обмін на продовольство було вивезено рідкоземельні метали, нафтопродукти та інша дорога сировина на суму більш як сто мільйонів доларів?

– Таки нагодував. Фільм детально розслідує всі деталі, як саме це відбувалося.

– За даним фактом була проведена депутатська перевірка, яка могла змінити хід історії, якщо б Путіна притягли до відповідальності. Але його тоді “відмазав” Собчак, що суперечить твердженням про те, що Путін був наглядачем за Собчаком…

– Собчак покривав Путіна на ранніх етапах, він знав його справжню роль. А Путін безсумнівно, мав великий компромат на Собчака і вміло маніпулював ним.

Путін і ті, хто за ним стояли, використовували фігуру Собчака для дискредитації демократів і демократії взагалі

– Ваш фільм розкриває не тільки темні сторони в біографії Путіна, а й показує справжню сутність Собчака, який був на паях, і на ділі виявився не “всенародно улюбленим мером”, а слабким керівником і неефективним менеджером, інакше б не програв вибори. Однак після смерті його позиціонували як борця з корупцією. Кому і навіщо це було потрібно?

– Собчак був демагогом і корупціонером. Всі документи говорять про те, що він привласнював особисто величезні шматки власності в Петербурзі. І безсумнівно, що Путін і ті, хто за ним стояли, використовували його фігуру для дискредитації демократів і демократії взагалі. А потім просто злили.

– Як ви думаєте, реформатор, автор монографії “Загибель Імперії” Єгор Гайдар таки був у курсі відкатів? Він був співучасником чи стороннім спостерігачем?

– На це запитання відповідають у фільмі Марина Сальє і Володимир Іванідзе. Сальє вважає, що, найвірогідніше, його підписи підроблялися, а Іванідзе – що у кращому разі, його вводили в оману.

– У фільмі прозвучала фраза про начальника Путіна у великому будинку на Літейному. Хто цей чоловік, який стояв за Путіним?

– У часи, коли Путін був у Ленінграді співробітником КДБ, його головним начальником був генерал Олег Калугін, який взяв участь у цьому фільмі і дав інтерв’ю в ньому.

– Чи не перебільшується роль Путіна як головного мафіозі світу? Надто вже всемогутнім він виходить. Колумбійська наркомафія з її величезними оборотами, просто “нервово палить осторонь”.

– Ніде не сказано що він головний мафіозі. Він зайняв своє унікальне місце – коронованого злодія в законі, якого коронували разом КДБ СРСР та еліта злочинного світу.

– “Сьогодні ти олігарх, а завтра шиєш рукавиці в таборі”… Хтось із олігархів наразі шиє?

– Таких не знаю. Більшість виїхали з країни, з числа тих, кому не пощастило увійти в ближнє коло “папи”, як вони називають Путіна.

– Хто забезпечить безпеку учасників фільму? Одкровення і матеріали, які вони надали, роблять їх перебування в Росії небезпечним.

– Всі автори розслідувань давно живуть поза межами Росії, відтак і поза небезпекою.

– Валерію Вазгеновичу, запитання: “Хто містер Пу?” – риторичне?

– Я Путіна ніколи не бачив, і він мені взагалі не цікавий як людина. Я наприкінці фільму поставив це питання тим людям, які його знали особисто. І саме вони дають відповідь. Чому я хочу випустити цей фільм до Нового року? Я хочу, щоб замість вічної “Іронії долі” Росія подивилася “Хуізмістерпутін”. І протверезіла.

– В яких країнах планується презентація фільму?

– Поки що про це не йдеться, фільм викладений у відкритому доступі. Але пропозиції від кількох відомих людей вже надійшли. Запропонували зробити переклад для Німеччини та Грузії.

Було б дуже непогано, аби фільм був показаний у Німеччині, оскільки ця тема зачіпає і Шредера, і князя Монако Альбера, Марін Ле Пен. Йдеться про те, що їхня хвалена демократія перед грошима зі Сходу не може встояти.

Якщо ви звернули увагу, у фінальному епізоді Путіну аплодують і зірки Голлівуду, і Ален Делон. Зрозуміло, що він виписує їх собі за гроші. Тому, нехай подивляться, кому вони аплодують і з ким вони не гребують пити. Вони аплодують грошам.

– Уже відома реакція російських ЗМІ?

– Українські ЗМІ відреагували позитивно, а російські, як в рот води набрали. Напевно, чекають на відмашку, і не знають, що з цим робити.

– Як сприйняли фільм ваші друзі і користувачі соцмереж?

– Більш як півмільйона переглядів, реакція глядачів дуже позитивна. Пишуть з різних країн, і просять зробити титри.

– Для якої цільової аудиторії створювався фільм?

– Фільм, перш за все, розрахований на аудиторію російську. Я робив його з прицілом на зомбовану масу, яку вже довели до повнї нестями, – можливо, хтось отямиться, для когось хоча б на секунду настане протверезіння. Тому для мене важливо, щоб фільм був показаний в Росії.

– Чи буде фільм представлений на міжнародних кінофестивалях?

– Якщо будуть надходити такі пропозиції від організаторів фестивалів, або телеканалів, я звичайно не відмовлюся представити нашу роботу. Я віддав фільм у вільне користування, це абсолютно некомерційний проект, і я на цьому не заробив жодної копійки. Фільмом можуть користуватися всі. Моя позиція – чим більше людей побачать фільм, тим краще.

– Чи готові ви до звинувачень у тому, що ви працюєте на Держдеп США і отримуєте за це гроші?

– Нехай надішлють мені відомості по зарплаті або інші фінансові документи на цей рахунок.

– Скільки, на ваш погляд, особливо на фоні війн і прогресуючої економічної кризи, залишилося Росії в тому форматі, в якому вона наразі існує?

Всі прогнози щодо Росії невтішні. Спіраль історії тягне Росію у свій вир

– Я не Нострадамус, передбачення не роблю. Але всі прогнози щодо Росії невтішні. Все сходиться до того, що спіраль історії, яка закручується у вир, тягне у цей вир Росію. Мені здається, що в умовах такої кризи, наступний рік буде вирішальним. Криза грецькою – суд. І цей суд, як і прозріння, для Росії буде важким. Приклад тому – Німеччина, коли висококультурна нація, вихована на Гете, Шиллері та Бетховені, раптом опинилася засліпленою фашизмом.

– В яких країнах знімався фільм і проводилося розслідування?

– Фільм знімався в кількох європейських країнах: у Німеччині, Швейцарії в Цюріху. І, звичайно, в князівстві Ліхтенштейн, де дуже ліберальні і щадні умови в банках, в яких відмиваються російські, а також українські та казахстанські гроші. Туди можна приїхати з повними валізами готівкових грошей, і банки не поцікавляться їхнім походженням. Ліхтенштейн – це місце, куди росіяни, українські та інші олігархи і бандити звозять гроші. Потім гроші проходять через якісь офшори, різні уявні фірми, договори, і врешті решт, вони виходять відмитими. Після цього їхнє походження вже відстежити неможливо. Це просто європейська пральня для відмивання грошей.

І зрозуміло, що ми були в Іспанії, проїхали по тих місцях, де Путін вкрав гроші у Петербурга і Ленінграда, це Торрев’єха та Аліканте. Потім нас прийняв слідчий прокурор прокуратури по боротьбі з корупцією Хосе Грінда, що для нас, звичайно, величезна честь. Є така спеціальна прокуратура. До нього не дуже просто потрапити, але нас він прийняв і присвятив 5-6 годин свого часу. Він дуже багато розповів спочатку оф-лайн, оф-рекорд, тобто якісь речі він розповів спеціально для нас, які не вважає за потрібне публікувати. А потім вже було інтерв’ю, воно увійшло у фільм.

– Після виходу фільму, який обіцяє бути не тільки скандальним, а й популярним, чи не боїтеся ви переслідувань з боку чинної влади РФ, адже йдеться не тільки про господаря країни, але й про його найближче оточення?

– Я особисто Путіна не знаю, і знати не хочу. Як говорить народна приказка: Путіна боятися – в туалет не ходити.

 

 

Розмовляла Лілія Клименко, Запоріжжя.

 

 

Джерело: Укрінформ

Advertisements

Залишити коментар

Filed under Uncategorized

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s