Влад Троїцький: Ми створюватимемо світ, у якому хотіли би бачити наших дітей

15 вересня 2015 р.

Напередодні ГОГОЛЬFEST’у його творець та ідеолог Влад Троїцький розповів Cultprostir, як фестиваль буде крізь війну прориватися до любові та миру.

17 вересня стартує найбільший в Україні фестиваль сучасного мистецтва ГОГОЛЬFEST, який відбудеться увосьме. Незважаючи на проблеми з локацією (ВДНГ замість кіностудії Довженка), складну атмосферу в країні і купу дрібних негараздів, ідейний натхненник форуму Влад Троїцький сповнений оптимізму. «Такого розмаху ще не було», – говорить він із блиском в очах. Головний меседж фестивалю – «дегустуй завтра вже сьогодні».

 

Насправді, це звичайна ситуація, ми весь час перебуваємо в зоні турбулентності, як і країна. Та як і людина взагалі. Людина теж не може бути впевнена до кінця, що завтра буде таким, яким вона собі його запланувала. Далі вже питання ставлення до життя: або ти відразу опускаєш вуха і кажеш «шеф, все пропало», або навпаки, шукаєш можливості, мобілізуєшся і робиш усе, щоб фестиваль від цього тільки виграв.

 

Нам нав’язують, що все погано – економіка, війна, корупція, реформ немає… І це якраз дає людині виправдання для того, щоб вона нічого не робила.

 

  • Тобто ви поставилися до ситуації з кіностудією імені Довженка як до виклику?

Ну звичайно! Одна річ – три-чотири локації кіностудії, і зовсім інша – 14 на ВДНГ. На величезній території треба вибудувати логістику, інфраструктуру – це, безумовно, непросто. Але тим цікавіше!

 

  • І що коїться на ВДНГ? Яка тут атмосфера?

Вона, звісно, специфічна. Є тут цей флер застиглого «совка». Дивишся на цей сталінський ампір на центральній площі і брежнєвський конструктивізм на задвірках ВДНГ… Можна з цим боротися, намагатися його зламати, а можна відкрити його сильні красиві сторони. Щоб не витрачати свої зусилля на війну. Як Сунь-цзи казав: якщо ти можеш зробити так, щоб перемогти, не знищивши жодного ворога, то ти великий полководець.

 

  • Наскільки тема війни проникла у фестиваль?

Точно не було ані бажання, ані мети спекулювати на темі війни. Мені здається, ми і так перебуваємо в зоні катастрофічної свідомості: нам нав’язують, що все погано – економіка, війна, корупція, реформ немає… І це якраз дає людині виправдання для того, щоб вона нічого не робила. Кажуть, є якісь «вони», і вони щось не роблять… Порошенко, Яценюк, Кириленко – вони не роблять. Сьогодні я почув про забавне опитування: 90 відсотків вважають, що нічого не відбувається в країні, жодних хороших змін, у той самий час 60 відсотків не готові самі нічого робити. Такий інфантилізм агресивний. Ось це війна. Насправді, війна всередині нас. Коли бридкий карлик тобі каже: «Це не твоя війна – там хтось повинен вирішити». Але себе ж не обдуриш. Зрештою, ти сам собі поставиш питання: а що ти, батечку, зробив зі своїм життям? Головні меседжі фестивалю – Мистецтво війни, Мистецтво Миру, Мистецтво Любові та «дегустуй завтрашній день уже сьогодні». Ми разом з людьми, які прийдуть на фестиваль, мріємо створити той світ, у якому ми б хотіли бачити наших дітей.

 

Інвестиція в дітей – найправильніша інвестиція. Їхня свідомість – найдорожче, з чим ти можеш працювати. Не маніпулювати нею, а відкривати її.

 

  • Програма фестивалю дуже широка. Що б ви самі в ній виокремили?

Цього року справді амбітний фестиваль. Один із хедлайнерів – дитяча програма. Вона завжди була не в центрі уваги, а зараз це окремий павільйон: програми розвитку дітей і альтернативної освіти. Це все завдяки нашому постійному куратору Ірі Запольській. І це моє стратегічне рішення. Інвестиція в дітей – найправильніша інвестиція. Їхня свідомість – найдорожче, з чим ти можеш працювати. Не маніпулювати нею, а відкривати її. Щоб дитина розуміла, що тут треба працювати. Не заточувати себе під те, щоб звідси виїхати, а розуміти, що є можливості.

Ще у нас фантастична програма академічної музики. Представлено чотири фестивалі і спецпроекти від агенції «Ухо». Фестиваль побудовано за горизонтальним принципом. Окремий реверанс театральній програмі – у нас куратор Наташа Ворожбит. І це справді дуже цікава і різноманітна програма. Родзинкою будуть наші друзі з Росії (відразу виникає стійка настороженості, чи не так?), і це – «Театр.doc», який за останні два роки три рази виселяли з приміщення. Це прозорі, чесні і дуже сильні художники. Це і наш друг з Петербурга Джуліано ді Капуа, який минулого року поставив виставу «Життя за Царя» за листами народовольців часів кінця 19-го століття – навіяли події на Болотній. Ця вистава отримала «Золоту Маску», і почалися проблеми у «Золотої Маски».

Буде чарівний балет компанії Дениса Матвієнка Stabat Mater з одним із кращих оркестрів України під керівництвом Дмитра Яблонського з нашими прекрасними співачками.

Але найголовніше, на що я хочу звернути увагу: оскільки ми фактично незалежний фестиваль (держава обіцяє нам профінансувати лише 2,5% від бюджету), то це має бути народний фестиваль. Тут кожен куплений квиток – інвестиція в наше майбутнє.

 

 

  • Розкажіть про свої проекти, які будуть представлені на ГОГОЛЬFEST: «Мистецтво війни», «Мистецтво Миру» і «Мистецтво Любові».

Вони всі різні, і коротко їх дуже складно описати. Це і театр, і концерт, і інсталяція – синтез нового висловлення, коли ти використовуєш потужності сил сучасної і не тільки сучасної академічної музики. Проект «Мистецтво війни», який ми робили разом з Льошею Ботвіновим на фестивалі «ODESSA CLASSICS», – тут і Гендель, і Бах, і Філіп Ґласс. Клубок сильних музичних висловлень, які спираються на візуальний ряд наших друзів і партнерів tenpoint та сучасну хореографію групи Христини Шишкарьової – Totеm Dance. Тексти читає актриса театру «Дах» Таня Василенко. Тексти Сунь-цзи – великого стратега, філософа, і ти розумієш, наскільки при всій архаїчності текстів вони точно і пронизливо потрапляють у сьогоднішній момент часу. Плюс до всього буде оркестр «Артехатта» – дивовижні молоді хлопці, які стрибнули вище голови. Це буде 17 вересня.

 

Світ тривожний. Зараз, коли в наших душах випалена пустеля, як звідси починати відродження?

 

21-го вересня буде «Мистецтво Миру». Київський камерний оркестр з Дмитром Яблонським виконає дві композиції – Шуберта та Шенберґа. Дивовижна, романтична музика, дуже пронизлива, трохи тривожна. Світ тривожний. Зараз, коли в наших душах випалена пустеля, як звідси починати відродження? Це буде перша частина.

 

  • А друга частина «Мистецтва Миру»?

Вона ще в процесі створення. Це наша спільна робота з двома молодими композиторами – опера для препарованого рояля, віолончелі та голосів. Тобто будуть грати не тільки на клавішах, а й на струнах, на кришці.

Буде і «Мистецтво Любові» – знову з київськими музикантами, плюс дивовижний скрипаль Майкл Ґуттман, колекціонер Ґварнері і Страдіварі. Він гратиме на реальному Страдіварі. Лірична музика Мендельсона, П’яццолли, і як обрамлення – музика Валентина Сильвестрова. Фінал «Мистецтва Любові» – дегустаційний сет «Як я була Алісою» з моїми чарівними Dakh Daughters. Кожна дівчина, коли читала «Алісу» Льюїса Керролла, проживала історію. Кожна вийде зі своїми враженнями, поданими через музику. Паралельно демонструватимуться шість мультиків від шести аніматорів. П’ятдесятихвилинний спектакль із новим стилем музики від Dakh Daughters, з текстами Керролла, з їхніми власними текстами і текстами «Пісні пісень». Мистецтво любові у всій повноті – від плотської, людської, до божественної.

 

 

Розмовляла Поліна Булгакова

 

Джерело: Культпростір

Залишити коментар

Filed under Троїцький Владислав

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s