Крихітка: Ми — музика для русявих

11 квітня 2012 р.
kasha4press1Ось уже 15 роківКрихітка інтригує меломанів і, схоже, через кілька десятків років, коли історія розставить все по своїх місцях, залишиться у пам’яті нащадків як один з найбільш визначних українських гуртів. З цікавою музикою, професійним підходом до будь-чого, стабільністю, загадковістю, з чарівною вокалісткою. Каша Сальцова розповідає про мрію виступати перед переможцями міжнародного конкурсу кібервинаходів, реальну ситуацію з грошима в українському шоу-бізі, сукні, жанри та зв’язок між Леді Гагою та Славоєм Жижеком.


Чим зараз живе і дихає, крім весни, Крихітка?

Коля вчить німецьку. Стас французську. Я читаю книжки, пишу пісні. Уважно слухаю про що кажуть люди в метро. Намагаюсь абстрагуватись від української політичної реальності та песимістичних настроїв у музичному середовищі, хоча чим далі, тим складніше не звертати на них уваги. Частіше даю інтерв’ю, ніж співаю, боюсь перетворитись на громадського діяча.

На якому етапі робота над новим альбомом?

Ми не плануємо альбомів, але є кілька нових пісень. Чи це будуть поодинокі сингли чи міні-платівка — ще не знаємо.

Як часто ви виступаєте, враховуючи корпоративи, і чи хотілося би більше?

На цьому тижні двічі. Інколи раз на місяць. Інколи раз на два. Великі касові концерти хочеться давати, коли є новий матеріал або нове бачення групи, думаю раз на півроку для столиці — оптимальний темп. В країні десь дванадцять клубів, що мають адекватні для нашої роботи і для публіки умови: звук-розмір-місцезнаходження-цінова політика — все має значення. Є ще фестивалі, телевізійні програми та спецподії, але це не завжди так само цікаво, як сольний концерт.
Хочеться, щоб музична активність була адекватна ритму культурних подій та добробуту громадян. Хотілось би частіше знаходити застосування для своєї музики на відповідному технічному і логічному рівні. Я би хотіла, щоб мій робочий тиждень виглядав так:
Наприклад, в понеділок ти працюєш на студії,
У вівторок робиш сет-ап для музичного шоу з живим звуком, режисурою, світлом,
в середу виступаєш з музичним номером на ток-шоу,
в четвер даєш приватний концерт для переможців міжнародного конкурсу кібервинаходів,
в п’ятницю клубні гастролі,
а в суботу спиш.
В неділю думаєш чи не записати тобі саундтрек для короткометражки.
Але насправді в країні немає такої кількості економічно налагоджених схем, в яких українська і україномовна музика потрібна щодня. Радіостанції комплексують і занижують престиж української музики, бренди не можуть собі дозволити викласти Ікс0.000 $ за використання української пісні в рекламному ролику, а замовляють за 300$ «щось схоже на світовий хіт». Центральні телеканали замість того, щоб створювати своїх нових зірок, піарять перевірених російських артистів для тих кому «за 50». Роялті (на яких живуть музиканти на Заході), по-перше, невеликі, по-друге, дуже непрозоро розподіляються, по-третє, не доходять до авторів. А на боротьбі проти піратства піаряться якісь сумнівні організації та угрупування. Широка публіка бідна і не може щомісяця купувати квитків на 300-800 грн. Тому більшість артистів обслуговують вечірки, працюють ведучими, пишуть музику для реклами або відмивають гроші, організовуючі фестивалі. Українські музиканти дуже дивними речами інколи мають займатись, щоб залишатись музикантами. І всі вони чекають на політичні тури як на манну небесну.
Хотілось би, щоб до публіки доходило, що аби заробити 1000$ на місяць музикою, треба, щоб в країні існував обіг грошей від музики — через купівлю музичних носіїв, прав на пісні, концертів, сувенірної атрибутики тощо. Мої роялті за відтворювання на радіо, тб, в закладах громадського харчування, наприклад, у невідомо кого, 4 роки їх не бачила. В Україні авторські винагороди — це одна з найтемніших галузей. В той же час за одноразове відтворювання по радіо або в кафе французський або британський артист щоразу отримує пару центів і точно знає, хто їх збирає і коли він може їх забрати. Обличчя, які стабільно присутні в національних ефірах часто в реальності не можуть зібрати зал на 300 місць, така в країні споживча поведінка публіки.

Вашу київську аудиторію можна описати кількома словами чи вона хаотична?

Останній раз подивилась на фото, а там самі блондини та русяві. Схоже, ми музика для русявих. І мені чомусь здаєтья, що у всіх у них вища освіта. І є іллюзії, розчарування та вірування, схожі на мої. Я думаю про свого слухача як про релігійну спільноту, до якої належу.

Ким ти працюєш, якщо не секрет? Поділись рецептом: як можна поєднувати творчість і работу заради грошей, залишаючись при цьому адекватною людиною? Йога? Заспокійливе? Відвідують думки переключитись лише на музику?

Чехов працював лікарем. Стейнбек проводив екскурсії, Еліот працював в банку, Оруел в поліції. І нічого страшного. Я теж багато чого вмію, окрім написання пісень. Сценарій можу написати, відредагувати книгу чи телепрограму. Можу створити рекламний ролик або написати позиціонування бренду і PR стратегію. Творчу роботу треба обов’язково поєднувати з просто роботою, за яку платять. Це дозволяє тобі не ставати заручником натхнення та відсутності механізмів монетизації творчості в Україні. Не почуватись жертвою обставин. Щоб твій талант регулярно приносив гроші в Україні, потрібно робити, випускати продукту дуже багато і самому створювати під нього нішу або обслуговувати існуючі. На Заході можна розбагатіти після виходу трьох-чотирьох книг або випустивши альбом. В Росії теж. Тут — ні, країна мала і бідна. Я пробувала займатись тільки музикою, це абсолютно не має економічного сенсу. Можна було йти шляхом компромісів і займатись навколомузичними справами — писати аранжування для комерційних проектів, музику в рекламні ролики чи озвучувати рекламу, але музика це галузь, де я хочу робити щось для себе, фактично без компромісів з собою. Тож не проти працювати на «нормальних» роботах і йду на компроміс там.

Чи має сенс, на твій погляд, ділення сучасної музики на жанри? До якого належить Крихітка?

Я думаю розмови про жанри — невдячна і часто аматорська справа. Ось фольк нібито відрізняється від нойзу. Але ніхто не забороняє вам грати народні мелодії на бензопилці, тому фольк-нойз теж може існувати. Думаю, про стиль музики може йтись там, де музична та енергетична складова твору настільки виразна, що переважає його текстове наповнення. Є щось, що вкладається в словесні рамки: джаз (і стопіцот його піджанрів), панк-рок, є соул, є простигосподи дабстеп. Але хто чітко може аргументувати, де закінчується неограндж, а де пост-рок?
Я сонграйтер, в нашій традиції є таке немодне радянське слово: пісняр, «автор-пєсєннік». Пишу пісні, тобто. Аранжувати їх можна по-різному. Як співачка, власну амплітуду сценічної виразності я все ще досліджую на практиці. Я не музикант і не інструменталіст, а автор та продюсер, мене більше цікавить концепція та контекст. Тому текст і мелодія та гармонія для мене завжди важливіші за стилістичний хід, хоча для передачі повідомлення хороший риф, грув необхідний, це енергетичний базис.
Його якраз теоретично можна віднести до певного жанру, але це теж довга суперечлива розмова. Точно знаю, що фізично моєму голосу комфортніше в жанрах, в яких не потрібне пікове перенапруження. Тобто такі манери співу, як гроул і скрім для моїх зв’язок неприпустимі. Джазових та оперних даних в мене не спостерігається, але є десятки умовних жанрів — від танцювальної поп-музики, нео-фольку до witch house і боса-нови, де вокально я почуваюсь природно. Зараз мені імпонує поєднання електроніки та традиційних електроінструментів з живими барабанами та симфонічними інструментами.

Що думаєш про Леді Гагу?

Думаю її популярність — тренд нульових: масовий споживач легкого жанру хоче картинку, а не революцій у свідомості і над-сенсів. І, бажано, картинку, що часто змінюється. Він хоче, щоб артист належав публіці. Він також любить чіткі та прості гармонії, зрозуміле текстове повідомлення та щоб йому — глядачеві — дозволили бути недосконалим. Щоб його похвалили за «бутність собою» і виправдали. Фактично Гага — живий тріб’ют гей-культурі і набір візуальних цитат на всі випадки життя. З нею працює велика команда маркетологів, піарників, провідні світові стилісти, це сталий бренд і великий механізм. Вона і сама як персона розумна — сьогодні плаче в телешоу і каже про те що хоче народити татові онука, завтра захищає хлопчика самогубцю, післязавтра тусує з Славоєм Жижеком. Гага чудовий маніпулятор і знає як грати по правилам шоу-бізнесу. Тому на тлі її витівок мало кого цікавить її особисте життя — всі чекають, що вона ще заспіває, скаже і вдягне. Ну і звичайно вона автор-трудоголік, а це завжди винагороджується.

Якими гаджетами користуєшся? Чи не виникало часом дилеми: читати паперові книжки або електронні?

Читаю паперові, маю електронну. Паперові полюбила ще більше після появи електронної.

Яка екологічна проблема у світі найболючіша?

Люди не розуміють, що вони не вічні. Ось в чому головна екологічна проблема.

У виборі суконь більше важить колір, фасон, бренд чи фактор зручності?

Якщо йдеться про концертні сукні, то все залежить від концепції програми виступу або музичного номеру. Зал часто диктує яким має бути костюм, також має значення освітлення, наявність відео в номері, драматургія. Наприклад, в Crystal Hall у нас в відеосупроводі концерту був чорно-білий туман і ліс, на цьому тлі гарно виглядала довга рожева сукня. Це сукупне рішення арт-директора концерту, режисера, операторів та стиліста. Прислухаюсь до знайомих дизайнерів одягу. Мені важливо чути чужу професійну думку, інколи придумаю образи сама, як наприклад для електропрограми в Sullivan Room.

Яке місце у твоєму житті займає секс?
Приватне місце.

В чому ти азартна?
У всьому, коли мета — перевершити себе.

 

 

 

 

 

Розмовляла Шуша

 

 

 

 

 

Джерело: Кієврепорт

Залишити коментар

Filed under "2011-2013", "Крихітка", Кольцова Олександра (Крихітка)

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s